کد خبر: 32169
تاریخ انتشار: یکشنبه, 26 آذر 1396 - 09:51

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

بازدید مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران از کتابخانه‌های استان

منبع : لیزنا
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران در بازدید از کتابخانه‌های عمومی استان کشف و پرورش استعدادها را از مهم‌ترین مأموریت‌های کتابداران در مناطق دوردست دانست.
بازدید مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران از کتابخانه‌های استان

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران، آرزو ولی پور، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ضمن بازدید از کتابخانه‌های عمومی فریم و کیاسر، تنکابن، نشتارود، رامسر، کتالم و سادات شهر، با کتابداران و اعضای کتابخانه‌ها به گفتگو پرداخت.

وی در این بازدیدها، ضمن آگاهی از وضعیت، امکانات و عملکرد کتابخانه‌ها، در گفتگو با مسئولین این مراکز مشکلات و راه‌حل‌های موجود را بررسی کرد. ولی پور مرکزیت فرهنگی کتابخانه‌ها در شهرهایی مانند فریم و کیاسر را، فرصت مغتنمی برای کتابداران دانست تا در ایجاد عدالت مطالعاتی نقش بسزایی ایفا کنند.

وی با تقدیر از تلاش کتابداران در این مناطق، معرفی کتاب‌های فاخر و ارزشمند را گامی مهم در راستای ترویج کتابخوانی دانست و گفت: کشف استعدادها و پرورش آن‌ها با کتابخوانی از مهم‌ترین مأموریت‌های کتابداران است. کتابداران با ایمان به رسالت بزرگی که بر دوش دارند، باید نقش خود را به‌گونه‌ای ایفا کنند که آیندگان جایگاه بالای فرهنگی سال‌های آتی را مرهون تلاش آنان بدانند. دغدغه، ابتکار و پشتکار ضامن طراوت و موفقیت در هر مجموعه‌ای است و امیدواریم در تمامی کتابخانه‌های عمومی شاهد برقراری چنین فضایی باشیم. آگاهی از مشکلات کتابخانه، بررسی روند موفقیت کتابخانه‌های برتر، مطالعه روزانه و کار از روی علاقه، کتابدار را از رخوت نجات داده و مسیر موفقیت را برای او هموار می‌کند.

ولی پور افزود: ساختمان کتابخانه‌های عمومی، میزان و کیفیت امکانات و منابع، شاداب سازی بخش کودک از مسائلی است که باید به آن‌ها توجه ویژه شود؛ چراکه در جذب مخاطب به کتابخانه‌های عمومی بسیار مؤثر است و تمامی برنامه‌های فرهنگی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

 

وی رفع مشکلات موجود را فرایندی زمان‌بر دانست و با اشاره به اقدامات انجام‌شده در راستای احداث کتابخانه‌های جدید در استان، گفت: رضایت اعضای کتابخانه‌های عمومی از خدمات کتابخانه‌ای و فرهنگی نماد موفقیت کتابداران است؛ در تلاشیم توازن را در پیشرفت همه‌جانبه رعایت کنیم؛ امید است در سال‌های آتی به سطح قابل قبولی از خدمات فرهنگی در استان دست‌یابیم.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: