کد خبر: 32175
تاریخ انتشار: یکشنبه, 26 آذر 1396 - 10:20

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

تهیه چاپگر بریل برای کتابخانه عمومی امیرکبیر کرج

منبع : لیزنا
اداره کل کتابخانه‌های عمومی البرز با کمک خیر البرزی، یک دستگاه چاپگر بریل را در بخش نابینایان کتابخانه امیرکبیر کرج نصب کرد.
تهیه چاپگر بریل برای کتابخانه عمومی امیرکبیر کرج

 

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی البرز، چاپگر اهدایی خیر البرزی با حضور حجت‌الاسلام شمس الله فلاح، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی البرز؛ سید مرتضی نیکزاد، مدیرعامل بنیاد قرآنی روشندلان اصفهان و جمعی از مسئولین و کتابداران در بخش نابینایان کتابخانه امیرکبیر کرج، نصب شد.

فلاح ضمن تشکر از خیر البرزی برای تأمین هزینه خریدار این چاپگر بریل، گفت: پیش‌ازاین، چاپگر بریلی در کتابخانه‌های استان وجود نداشت و این خیر البرزی با تأمین هزینه خرید این ابزار کاربردی، بخشی از مشکلات روشندلان این منطقه در حوزه کتابخوانی را رفع کرده است.

وی افزود: این چاپگر بریل، با مدل دارکوب ساخت شرکت «شرکت دانش‌بنیان سفیر ثریا» است که ساخت آن را بر اساس شعار اقتصاد مقاومتی برعهده یک شرکت داخلی بوده است.

 در ادامه، نیکزاد مدیر بنیاد فرهنگی ـ قرآنی روشندلان اصفهان در مورد ویژگی‌های این دستگاه گفت: استفاده از چاپگرهای بریل خارجی، وابستگی‌ زیادی برای ما ایجاد کرده بود که با ساخت این دستگاه‌ در جهت رفع آن قدم برمی‌داریم.

وی ادامه داد: پیش از ساخت این دستگاه همه کتاب‌های موردنیاز نابینایان ازجمله قرآن، منابع درسی و... با دستگاه‌های چاپگر خارجی و غالباً اروپایی، چاپ می‌شد.

نیکزاد افزود: این چاپگرهای وارداتی خط بریل، مقادیر قابل‌توجهی ارز از کشور خارج می‌کرد و برای هر بار تعمیر، نیازمند ماه‌ها انتظار برای واردات قطعات لازم از کشور سازنده بود.

مدیر بنیاد فرهنگی ـ قرآنی روشندلان اصفهان تصریح کرد: ساخت این دستگاه توسط «شرکت دانش‌بنیان سفیر ثریا» باهدف قطع وابستگی به کشورهای اروپایی حدود یک سال به طول انجامید.

 نیکزاد افزود: ساخت این دستگاه چاپگر با حمایت سازمان بهزیستی و به سفارش بنیاد فرهنگی ـ قرآنی روشندلان اصفهان انجام شد.

 وی تصریح کرد: به خود می‌بالیم که توانستیم بار دیگر عبارت «ما می‌توانیم» را اثبات کنیم و علاوه بر اثبات توانایی‌های جامعه روشندلان سبب عزت و افتخار و خودکفایی میهن اسلامی شویم.

 عضو هیأت‌مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور افزود: ساخت این دستگاه، می‌تواند در آینده‌ای نزدیک، بخشی از مشکلات نابینایان جهان اسلام را نیز حل کند و موجب رشد بیشتر کتابخوانی در این مخاطبان خاص شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: