کد خبر: 32562
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 20 دی 1396 - 09:32

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

معرفی ۳۰۰ عنوان کتاب در نشست‌های کتابخوانی و کارگاه‌های آموزشی

 به همت کتابداران کتابخانه‌های عمومی قم ۳۰۰ عنوان کتاب در نشست‌های کتابخوانی و کارگاه‌های آموزشی معرفی و بررسی شد.
معرفی ۳۰۰ عنوان کتاب در نشست‌های کتابخوانی و کارگاه‌های آموزشی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی قم، به همت کتابداران کتابخانه الزهرا (س)، مدرسه شهید میری میزبان نشست کتاب‌خوان شد؛ در این نشست داستان‌های مرغ سقا، مار و گنجشک، فرشته‌های خندان، نوبت به‌نوبت و فریاد شادی از کتاب «قصه‌های شیرین از زندگی معصومین» نوشته مسلم ناصری توسط محمدحسین رحیمی، علی نیکبخت، محمد رشید، مهدی رضایی و حامد شایسته معرفی شد.

 

نشست کتاب‌خوان مدرسه‌ای به همت کتابداران کتابخانه آیت‌الله خامنه‌ای شهر جعفریه

طی این نشست فاطمه شجاع،  مسئول کتابخانه آیت‌الله خامنه‌ای شهر جعفریه قم با معرفی کتاب «کوچک جنگلی»، نوشته‌ امیرحسین فردی؛  پوریا ولی با معرفی کتاب «جام جهانی در جوادیه»، نوشته‌ داوود امیریان؛ محمدحسین سلیم با معرفی کتاب «شهید چمران»، نوشته احمد دهقان؛ حسین فهیمی با معرفی کتاب «سوغات کربلا»، نوشته‌ حمیدرضا گلچین؛ علیرضا صفا با معرفی کتاب «۱۰۱ حکایت اخلاقی»، نوشته مهدی حجوانی و علی‌اصغر غلامی با معرفی کتاب «قصه‌های مجید»، نوشته‌ هوشنگ مرادی کرمانی  تجربیات مطالعاتی خود را با حاضرین به اشتراک گذاشتند.

 

کارگاه داستان‌نویسی در کتابخانه آیت‌الله خامنه‌ای شهر جعفریه

کارگاه داستان‌نویسی به مربیگری ملیحه مرادبگلو با حضور شماری از علاقه‌مندان در کتابخانه آیت‌الله خامنه‌ای شهر جعفریه قم برپا شد. در این کارگاه مرادبگلو به معرفی ویژگی‌های داستان کوتاه پرداخت و گفت: داستان کوتاه نسبت به رمان کوتاه‌تر است. در این گونه ادبی نویسنده به بیان زندگی یک یا چند شخصیت می‌پردازد.

وی ممارست در نوشتن و بازخوانی آثار را لازمه کار نویسندگی دانست.

همچنین خوانش داستان‌های کوتاه نویسندگان ایرانی از برنامه‌های جانبی این کارگاه بود.

 

کتابخانه امام محمدباقر (ع) روستای حیدرآباد

مسابقه نقاشی و رنگ‌آمیزی، نشست دورهمی با کتاب و قصه‌گویی به همت زکیه صیاد، کتابدار کتابخانه امام محمدباقر (ع) روستای حیدرآباد برپا شد. در این نشست علاقه‌مندان ضمن معرفی کتاب‌های موردعلاقه خود به نقاشی و تصویرسازی از آن‌ها اقدام کردند و در پایان به برترین‌ها جوایزی به‌رسم یادبود اهدا شد.

 

کارگاه نویسندگی در کتابخانه شهدای قم

نفیسه نصیری، کتابدار کتابخانه شهدای قم، کارگاه نویسندگی را با حضور شماری از علاقه‌مندان در این کتابخانه برگزار کرد. در این کارگاه هنرجویان جوان با شیوه‌های خلاق نویسندگی همچون تداعی آزاد، خوشه‌چینی و جمله‌سازی آشنا شدند و پس از نگارش و قرائت دل نوشته‌های خود، به نقد و بررسی آثار خود پرداختند.

 

اجرای نمایش طنز با محوریت کتاب در مدرسه نرجس توسط کتابدار کتابخانه شهدای قم

ندا کلهرنژاد، از  کتابداران کتابخانه شهدا در این خصوص گفت: با همکاری گروه تئاتر مدرسه نرجس نمایش طنزی  با محوریت کتابخوانی اجرا شد. این نمایش با پوشش و لباس‌های کشورهای مختلف و همچنین گویش‌ها و لهجه‌های قومیت‌های متفاوت همراه بود و جذابیت دوچندانی برای دانش آموزان به ارمغان آورد. معرفی کتاب طرح کتاب‌خوان ماه با عنوان «کوچک جنگلی» نوشته امیرحسین فردی و خوانش بخشی از آن همراه با معرفی کتابخانه عمومی و خدمات آن از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

 

نشست کتاب‌خوان مدرسه‌ای به همت کتابداران کتابخانه شهدای قم

نشست کتاب‌خوان مدرسه‌ای با معرفی کتاب توسط ۱۰ نفر از معلمان برگزار شد. در این نشست زهره صداقت «مجموعه کتاب‌های قصه‌های پیامبر و کودکان» نوشته زهرا عبدی؛ صدیقه احسن پور کتاب «دادوستد کودکانه» نوشته محمدرضا سرشار؛ فاطمه نوریان، ۵ جلد نخست از «مجموعه کتاب‌های قصه‌هایی از حضرت محمد (ص)» نوشته محمدرضا سرشار؛ مهناز قاسمی، ۵ جلد دوم از «مجموعه کتاب‌های قصه‌هایی از حضرت محمد (ص)» نوشته محمدرضا سرشار؛ منیره یگانه فرد «مجموعه کتاب‌های قصه‌های پیامبر و فرزندانش» نوشته نقی سلیمانی؛ معصومه نجاتی ۵ جلد اول «مجموعه کتاب‌های خورشید عالم‌تاب» نوشته مهدی وحیدی صدر؛ فاطمه علیزاده اصل، ۵ جلد دوم «مجموعه کتاب‌های خورشید عالم تاب» نوشته مهدی وحیدی صدر؛ نسرین رضوی راد کتاب «حبیب خدا حضرت محمد (ص)» نوشته  محسن ماجراجو؛ بتول کاظمی کتاب «یک آسمان سلام» نوشته افسانه شعبان نژاد و مهری طاهری کتاب «تصویری از بهار» نوشته حسین سیدی را معرفی کردند.

 

قصه‌گویی خلاق در مدرسه نرجس توسط کتابدار کتابخانه شهدای قم

در این نشست پس از قصه‌گویی، کودکان به بیان نکات منفی و مثبت داستان‌ها پرداختند. همچنین شیوه صحیح مطالعه به آنان آموزش داده شد.  در این شیوه آموزشی برای تمرکز بیشتر کودکان، پرسش‌هایی از متن داستان مطرح و به برگزیدگان جوایزی به‌رسم یادبود اهدا شد.

 

بازدید دبستان دخترانه نرجس و مهدکودک گلستان از کتابخانه شهدای قم

طی این بازدید بخش‌های مختلف کتابخانه همچون کودک و نوجوان، نشریات، مرجع، سالن مطالعه، مخزن و خدمات فنی به کودکان معرفی و از کتاب‌های «دوستی برای چیست» نوشته گریندلی و «بزرگ‌ترین حیوان جنگل» نوشته مهدیه صفایی نیا قصه‌گویی و جمع خوانی شد.

اجرای مسابقه نقاشی و رنگ‌آمیزی و اهدای بسته‌های فرهنگی به بازدیدکنندگان از دیگر فعالیت‌های انجام شده بود.

 

دو نشست کتاب‌خوان در مدرسه و کتابخانه شهدای فردو (روستایی)

در نشست کتاب‌خوان شش نفر از اعضای کتابخانه شهدای فردو به معرفی کتاب‌های خوانده‌شده خود پرداختند. زهرا خصوصی با معرفی کتاب «حضرت موسی» نوشته مجید ملامحمدی؛ زینب جان جان با معرفی کتاب «نیکی» اثری از موسسه فرهنگی تربیتی توحید؛ هانیه اویسی با معرفی کتاب «پیامبر و قصه‌هایش» نوشته غلامرضا حیدری ابهری؛ ریحانه میرزایی با معرفی کتاب «داستان‌های یه قل دو قل» نوشته طاهره ایبد؛ زهرا جان جان با معرفی کتاب «قصه ما مثل شد» نوشته محمد میرکیانی و رقیه خصوصی با معرفی کتاب «همدم دریا» سروده مهدی وحیدی صدر، تجربیات مطالعاتی خود را با حاضرین به اشتراک گذاشتند.

همچنین در این نشست، مرضیه بابایی مسئول کتابخانه از کتاب‌های «من از همه کوچک‌ترم» نوشته روث اینس ورث و «دویدم و رسیدم» نوشته الهه حصاری قصه‌گویی و شعرخوانی کرد. تقدیر از کتابخوانان برتر فصل پاییز، پایان‌بخش این برنامه بود.

در نشست کتاب‌خوان مدرسه‌ای که در دبستان سیدالشهدا برگزار شد، ۱۲ کتاب با عناوین «دوستی برای چیست؟» نوشته سالی گریندلی و «محله شکر خانوم» نوشته ناصر یوسفی، توسط سعیده شیرازی (معلم)؛ «پسر نامرئی» نوشته ترودی لودویگ و «چرا گیاهان در بهار رشد می‌کنند؟» نوشته کاترین اسمیت، توسط فائزه کهندانی (معلم)؛ «باران چه فایده‌ای دارد؟» نوشته سوفی بلر و «سلام روباه قرمز» نوشته اریک کارل، توسط مرضیه بابایی؛ کتاب «جم جمک برگ خزون» سروده افسانه شعبان نژاد، توسط زینب سیار؛ کتاب «آریوبرزن» نوشته ناصر نادری، توسط محمدحسن موقعی پور؛ کتاب «قصه‌هایی از امام علی (ع) و یارانش» نوشته مژگان شیخی، توسط علی‌اکبر حسینی؛ کتاب «مجموعه قصه‌های ایرانی» نوشته محمود پور وهاب، توسط صادق جان؛ کتاب «ارزش دوستی» نوشته زینب علیزاده لوشانی، توسط: فاطمه یزدیان و «دوستان چه فایده‌ای دارند؟» نوشته سوفی بلر، توسط حمیدرضا حبیبی  معرفی شد.

 

نشست‌های ادبی و قرآنی در کتابخانه نرگس

نشست تفسیر قرآن کریم با حضور ۲۰ نفر از بانوان علاقه‌مند و قرآن‌پژوه در کتابخانه نرگس برگزار شد. در این نشست آیه ۷۰ سوره یس با استفاده از کتاب «تفسیر سوره یس» محسن قرائتی تبیین و معنا شد.

 

نشست حافظ خوانی ویژه بانوان در کتابخانه نرگس

همچنین در نشست حافظ خوانی که با حضور سارا دعوتی، استاد ادبیات و زبان فارسی برپا شد، بانوان علاقه‌مند غزل‌هایی خواندند و در ادامه نشست اشعار تفسیر و واژه‌های دشوار آن‌ها تبیین شد.

 

کارگاه نقاشی خلاق با موضوع خداحافظی با آخرین ماه فصل پاییز

در کارگاه نقاشی خلاق ویژه کودکان عضو کتابخانه نرگس به مربیگری رکسانا قرنلی، نقاشی از میوه‌های پاییزی آموزش داده شد و در ادامه خواص هر یک از میوه‌های فصل پاییز برای کودکان تبیین شد.

 

برپایی دو نشست کتاب‌خوان در کتابخانه نرگس

در این نشست، سمانه کرمی با معرفی کتاب «شاهراه تردید» نوشته‌ زهره درانی؛ پروانه مطهری با معرفی کتاب «کوری» نوشته خوزه ساراماگو؛ زهره هدایتی با معرفی کتاب «رضایت از زندگی» نوشته‌ عباس پسندیده؛ منصوره برجی با معرفی کتاب «دو قدم تا لبخند» نوشته‌ حسین آدینه زاد؛ ملیحه کرمی با معرفی کتاب «گریه‌های مسیح» تألیف گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی؛ الهام دهقان با معرفی کتاب «گریه‌های مسیح» نوشته‌ مجید پور، تجربیات مطالعاتی خود را با یکدیگر به اشتراک گذاشتند.

در دیگر نشست کتاب‌خوان کتاب «غنچه دلتنگ» نوشته حسین سیدی، توسط: سمانه کرمی؛ کتاب «حضرت محمد (ص) پیام‌آور انسانیت» نوشته عقیقی بخشایشی، توسط: بهجت گرامیان؛ کتاب «زن زیادی» نوشته جلال آل احمد، توسط: انسیه هدایتی؛ کتاب «آفتاب هشتمین» سروده لیلا شمس، توسط: معصومه محمدی زاد؛ کتاب «آفتاب غریب» نوشته مریم کریمی، توسط: ملیحه کرمی؛ کتاب «فروغ ابدیت» نوشته جعفر سبحانی، توسط: زهره هدایتی؛ کتاب «قله‌ها و دره‌ها» نوشته اسپنسر جانسون، توسط: پروانه مطهری و کتاب «زن بودن» نوشته تونی گرنت، توسط: فاطمه راثی مسعودی معرفی شد.

 

کارگاه علمی ـ آموزشی پیشگیری از آلزایمر

کارگاه علمی ـ آموزشی به مربیگری منیره سپهری با محوریت پیشگیری از آلزایمر با حضور ۲۰ نفر از بانوان در کتابخانه نرگس برپا شد. سپهری در این کارگاه با معرفی کتاب «آلزایمر» از مجموعه کتاب سبز نوشته شریفه اسدیان حاج آقایی بهروش‌های پیشگیری از آلزایمر اشاره کرد. سپهری با اشاره به آموزش اصول شناخت و درمان این بیماری، گفت: آلزایمر یک نوع اختلال عملکرد مغزی است که به‌تدریج توانایی ذهنی بیمار را از بین می‌برد و این بیماری با گروه خونی نیز ارتباط نزدیکی دارد. در گروه خونی (o)   به علت تولید و ترشح بیشتر ماده خاکستری در مغز، ابتلا به بیماری آلزایمر کمتر است.

در پایان محدثه رنجبر شیرازی از کتابداران کتابخانه نرگس به معرفی مجموعه کتاب‌های سبز و همچنین کتاب «این نقش‌ها واقعی است» نوشته سید مهدی خطیب پرداخت.

 

کارگاه آموزشی مهارت‌های زندگی ویژه اعضای نوجوان کتابخانه نرگس

در این کارگاه با تدریس ساناز قریب از روان شناسان حوزه کودک و نوجوان، درباره ارتباط مؤثر، اهمیت ارتباط و چرایی آن مطالبی ارائه شد. قریب همچنین در مورد اصول گفتگوی صحیح مانند خوب گوش کردن، چگونگی ابراز احساسات، برقراری رابطه چشمی و دیگر شیوه‌های رفتاری مناسب و... نکات آموزشی مهمی را بیان کرد.

 

کتابخانه مریم و نشست قصه‌گویی

در نشست عصرانه با کتاب،  از کتاب «۷۰ قصه قد و نیم قد» نوشته فریبا کلهر قصه‌گویی شد. سپس کودکان به نقاشی و رنگ‌آمیزی از قصه‌های خوانده‌شده پرداختند و در پایان به بهترین آثار، جوایزی به‌رسم یادبود اهدا شد.  همچنین در این نشست، شعر «من یار مهربانم» به‌صورت گروهی همخوانی شد.

 

اجرای طرح «باهم کتاب بخوانیم» در کتابخانه مریم

در این طرح الهام نقویان، کتابدار کتابخانه مریم،  به شعرخوانی از کتاب «دوست نازنین» پرداخت. سپس حکیمه عابدینی، از دیگر کتابداران، از کتاب‌های «قصه‌های کوچک برای بچه‌های کوچک» نوشته شکوه قاسم نیا و «قایم‌موشک و فرار خرگوشک» اثر جولی سایکس قصه‌گویی کرد و کودکان با بهره‌مندی از قصه‌های خوانده‌شده، به نقاشی پرداختند.

همچنین با گروه‌بندی دانش آموزان، طرح «باهم کتاب بخوانیم» اجرا شد. در این طرح هر یک از اعضا با جستجوی کتاب موردعلاقه خود به خوانش، معرفی و خلاصه گویی آن اقدام کردند.

 

پاتوق کتاب ویژه اعضای کتابخانه مریم

در نشست «پاتوق کتاب» از کتاب «به من بگو خدا کیست» نوشته غلامرضا حیدری ابهری و «من می‌توانم سالم باشم» نوشته زهرا فرمانی جمع خوانی و بلندخوانی شد. هدف از این نشست، انتقال پیام مذهبی و معنوی کتاب و خوانش صحیح واژگان بود.

 در ادامه این نشست کتابدار بخش کودک به‌منظور پرورش قوه خلاقیت، شیوه ساخت کاردستی را  با بهره‌مندی از کتاب «اوریگامی برای کودکان» نوشته روح‌الله گیوه چی آموزش داد.

 

 برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان در کتابخانه مریم

 ۲۰ عنوان کتاب‌ در سه نشست کتاب خوان در کتابخانه مریم معرفی شد. لیلا فتاحی با معرفی کتاب «کوچک جنگلی» نوشته‌ امیرحسین فردی؛ محدثه طاهری مهر با معرفی کتاب «جای خالی سلوچ» نوشته محمود دولت‌آبادی؛ نیره حکیمی با معرفی کتاب «شهید چمران» نوشته‌ احمد دهقان؛ عاطفه زاهدی با معرفی کتاب «نورثنگر آبی» نوشته‌ جین آستین؛ زهرا عباسی با معرفی کتاب «ماهی‌ها پرواز می‌کنند» نوشته‌ مریم بصیری و فهیمه شاکری مهر با معرفی کتاب «جانستان کابلستان» نوشته‌ رضا امیرخانی تجربیات مطالعاتی خود را با دیگر دوستانشان به اشتراک گذاشتند.

در دیگر نشست کتاب‌خوان، حانیه سماک با معرفی کتاب «کوروش و منشور حقوق بشر» نوشته‌ ایرج رامتین؛ لیلا فتاحی با معرفی کتاب «خلق عظیم پیامبر اعظم» نوشته علی احمدی خواه؛ محدثه طاهری مهر با معرفی کتاب «قاف» نوشته‌ یاسین حجازی؛ عاطفه زاهدی با معرفی کتاب «کمدی الهه» نوشته‌ دانته؛ نرگس حسینی منش با معرفی کتاب «قلعه حیوانات» نوشته‌ جورج اورول؛ ملیحه قویعهد با معرفی کتاب «دختر شینا» نوشته‌ بهناز ضرابی زاده؛ نیره حکیمی با معرفی کتاب «خاک های نرم کوشک» نوشته‌ سعید عاکف و فهیمه شاکری مهر با معرفی کتاب «چراغ‌ها را من خاموش می‌کنم» نوشته‌ زویا پیرزاد تجربیات مطالعاتی خود را با دیگر دوستانشان به اشتراک گذاشتند.

 

در نشست کتاب‌خوان مدرسه‌ای به میزبانی دبیرستان دخترانه شرافت فاطمه صفری با معرفی کتاب «آقای شهردار» نوشته‌ داود امیریان؛ زهرا فقیری با معرفی کتاب «تکه‌ای از آسمان» نوشته حسین فتاحی؛ هاجر حسنی با معرفی کتاب «پرواز سفید» نوشته‌ داود بختیاری دانشور؛ نرگس محمدی با معرفی کتاب «پروانه در چراغانی» نوشته‌ مرجان فولادوند؛ زهرا کبیری با معرفی کتاب «فرمانده جدید» نوشته‌ حسین نیری؛ زهراسادات افضلی با معرفی کتاب «معلم فراری» نوشته‌ رحیم مخدومی تجربیات مطالعاتی خود را با یکدیگر به اشتراک گذاشتند.

 

بازدید دانش آموزان پیش‌دبستانی از کتابخانه شهدای روستای صرم

در این بازدید لیلا حقانی صرمی، مسئول کتابخانه، از کتاب‌های «قشنگ‌ترین زمستان» نوشته مرجان کشاورزی آزاد و «۱۲ لالایی زمستان» نوشته مریم اسلامی، «قصه‌های شب ایرانی» نوشته عاطفه بذرافشان، «عمو متشکرم» نوشته غلامرضا حیدری ابهری و  «خرگوش باهوش» نوشته زینب علیزاده لوشانی قصه‌گویی کرد. وی در ادامه از کودکان خواست چکیده داستان‌های خوانده‌شده را به همراه پیام اخلاقی آن بیان کنند. همچنین اشعار کتاب «۱۲ لالایی زمستان» به‌صورت گروهی همخوانی شد.

این مسئول کتابخانه در زنگ دانایی ویژه نوجوانان، با معرفی کتاب‌های «آزمایش‌هایی درباره تکنولوژی» نویسنده روت گلرسن و «آموزش نازک بری» نوشته مهران نیکزاد، ساعاتی را به آموزش علوم و هنرهای دستی پرداخت.

 

نشست‌های کتاب‌خوان در کتابخانه ریحانه النبی

در هشتمین نشست کتاب‌خوان، مهدیه حیدری کتاب «قصه‌های پندآموز کهن» نوشته زینب علیزاده لوشابی؛ سمانه امینی «ارزش‌های زندگی» نوشته یوسف ناصری؛ فاطمه عمادی «پدر، عشق، پسر» نوشته مهدی شجاعی؛ فاطمه فرج الهی بیست افسانه ایرانی نوشته مصطفی رحمان دوست؛ نفیسه لطف‌آبادی «حیات پاکان» نوشته مهدی محدثی؛ راضیه چراغی «آدم کوچولوها» نوشته رولد دال و مائده قائم پناه «زنی در جزیره گمنام» نوشته زهرا زواریان را معرفی کردند.

در نهمین نشست کتاب‌خوان نیز راضیه چراغی کتاب «قصه‌های شب چله» نوشته محمد میرکیانی؛ نرگس بیگدلی نسب کتاب «قصه‌های مادربزرگ» نوشته قنبر شکری پیوندی؛ سمانه امینی کتاب «زمستان سبز» نوشته نورا حق‌پرست؛ نفیسه لطف «مثنوی معنوی» نوشته مریم شریف رضویان؛ فاطمه فرج الهی کتاب «آینه‌های ناگهان» اثر قیصر امین پور؛ فاطمه عمادی «داستانی از زندگی و مبارزات میرزا کوچک خان» نوشته امیرحسین فردی؛ نفیسه پناهی «ماهی‌ها پرواز می‌کنند» نوشته مریم بصیری و مائده قائم پناه «هادی امت» تألیف معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش را معرفی کردند.

 

نشست کتاب‌خوان مدرسه‌ای در دبستان شهید فرقانی با حضور کتابداران کتابخانه ریحانه النبی

در  نشست کتاب‌خوان به میزبانی دبستان شهید فرقانی، زهرا افشاری کتاب «داستان‌های کوتاه» نوشته ناصر یوسفی؛ فاطمه قائم پناه کتاب «آخرین کتاب جهان» نوشته رودهن فیلبریک؛ کبری حسینی کتاب «این وبلاگ واگذار می‌شود» نوشته فرهاد حسن‌زاده؛ محدثه خلجی «کتاب صوفی و چراغ جادو» نوشته ابراهیم حسن بیگی؛ زهرا ولی نیا مقدم کتاب «هستی» نوشته فرهاد حسن‌زاده و حدیثه قاسم‌زاده کتاب «قصه‌های آن روزگار» نوشته رضا شیرازی را معرفی کردند.

 

نشست کتاب‌خوان مدرسه‌ای در مدرسه فاطمه معصومه (س) با حضور کتابداران کتابخانه ریحانه النبی

در این نشست مائده ایمانی کتاب «شیر کتابخانه» نوشته میشل نودسن؛ ستاره جعفری کتاب «قصه‌های پندآموز کهن» نوشته زینب علیزاده لوشابی؛ نرگس قاسمی کتاب «آسوده‌اش نگذارید» نوشته مهدی میرکیایی؛ فرشته یغمایی کتاب «قصه‌های شنیدنی از بچه‌های خوب» نوشته محسن بغلانی؛ ریحانه صدقی کتاب «محبوب یادها» نوشته محسن بغلانی و زهرا نوری، کتاب «دامی برای صیاد» نوشته مهدی میرکیایی را معرفی کرد.

 

نشست قصه‌گویی همراه با ساخت کاردستی در کتابخانه ریحانه النبی

در کارگاه کاردستی طاهره اصغری، کتابدار کتابخانه ریحانه النبی با بهره‌مندی از کاغذهای رنگی و مقوا به آموزش طراحی و ساخت میوه‌های پاییزی پرداخت. قصه‌گویی و شعرخوانی از کتاب «دوست نازنین»، «داستان‌های پنج‌دقیقه‌ای برای بچه‌ها»، «نوروز باستانی یلدا» نوشته ابوعثمان جاحظ، «قصه‌های مهتاب» نوشته افسانه شعبان نژاد و حافظ خوانی از دیگر برنامه‌های فرهنگی این کتابخانه بود.

در پایان با طرح سؤال از محتوای کتاب‌ها و پاسخگویی دانش آموزان به نفرات برتر جوایزی به‌رسم یادبود اهدا شد.

 

معرفی کتاب در کتابخانه ریحانه النبی

با حضور اعظم سعادتمند، از شاعران استان، کتاب‌های وی با عناوین «لیلی آذر»؛ «باران پس از برف»؛ «گنجشک‌های پاییزی» معرفی شد. در ادامه سعادتمند نکات مهم شیوه‌های علاقه‌مندسازی کودکان و نوجوانان به کتابخوانی را برای والدین حاضر در نشست بیان کرد.

 

بازدید از کتابخانه شهید چمران سلفچگان

دانش آموزان دبیرستان دخترانه کریمه اهل‌بیت (علیه‌السلام)، دبستان پسرانه شهید چمران و پیش‌دبستانی مهر جاوید از کتابخانه شهید چمران سلفچگان بازدید کردند. در این بازدید دانش آموزان، ضمن آشنایی با فعالیت‌ها و خدمات کتابخانه‌های عمومی، به عضویت کتابخانه نیز درآمدند.

 

نشست کتاب‌خوان در کتابخانه شهید چمران سلفچگان

در این نشست کتاب «مهاجر بهشت» نوشته مهدی خدامیان آرانی، توسط: شهین رستمی؛ کتاب «سیره علمی و عملی امام رضا (ع)» نوشته عباسعلی زارعی سبزواری، توسط: طاهره درودگر؛ کتاب «سیره پیامبر اکرم (ص)» نوشته محسن قرائتی، توسط: معصومه عبدالله؛ کتاب «محمد (ص) پیامبری برای همیشه» نوشته حسن رحیم‌پور ازغدی، توسط صدیقه درودگر؛ کتاب «سرزمین یاس» نوشته مهدی خدامیان آرانی، توسط: مریم درودگر و کتاب «خلق عظیم پیامبر اعظم صلی‌الله علیه وآله» نوشته علی احمدی خواه توسط: فاطمه درودگر به اشتراک گذاشته شد.   

                                      

نشست قصه‌گویی و شعرخوانی ویژه اعضای کودک کتابخانه شهید چمران

در نشستی ویژه کودکان و نوجوانان، از کتاب «پیامبر (ص) و قصه‌هایش» نوشته غلامرضا حیدری ابهری و «ترانه‌های نیایش ۸» قصه‌گویی و شعرخوانی شد.

جمع خوانی کتاب در حلقه صالحین ویژه اعضای نوجوان کتابخانه شهید چمران

 به همت مسئول کتابخانه شهید چمران سلفچگان، نشست جمع خوانی از کتاب «حسین فهمیده» در پایگاه حضرت زینب (س) برگزار شد. در این نشست ضمن خوانش گروهی کتاب، افراد به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند و در پایان چکیده‌ای از کتاب بازگو شد.

 

گل‌افشانی و برپایی نمایشگاه کتاب

گل‌افشانی قبور دو شهید گمنام توسط اعضای کتابخانه شهید چمران و برپایی نمایشگاه کتاب در مسجد جامع شهر سلفچگان از برنامه‌های فرهنگی کتابخانه شهید چمران بود.

 

برپایی ۷ نشست کتاب‌خوان توسط کتابداران کتابخانه ملاصدرای کهک

مسئول کتابخانه  ملاصدرای کهک از معرفی ۵۸ عنوان کتاب در قالب برگزاری ۷ نشست کتاب‌خوان خبر داد.

در این نشست‌ها کتاب‌های «تخت پهلوانی» نوشته‌ محمدرضا یوسفی؛ «قصه‌هایی از حضرت محمد (ص)» نوشته محمدرضا سرشار؛ «تختی» نوشته‌ بهناز بشیری؛ «امام جعفر صادق علیه‌السلام» تألیف مسجد مقدس جمکران؛ «کودکان گمشده» نوشته‌ محمود پور وهاب؛ «در خانه علما» نوشته‌ بیژن شهرامی؛ «شمشیر و اسب زخمی» نوشته‌ طاهره ایبد؛ «مردی که خواهد آمد» نوشته مهدی مراد؛ «مرده‌ای که زنده شد» نوشته‌ محمود پور وهاب؛ «بهشت برای همسایه» نوشته مجید ملا محمدی؛ «پنجره‌های آسمانی ۲» نوشته‌ حمدی زمزم؛ «آسوده‌اش نگذارید» نوشته‌ مهدی میرکیانی؛ «امام رضا علیه‌السلام» نوشته‌ رضا دیلمی؛ «آفتاب دوازدهم» نوشته‌ مجید ملا محمدی؛ «پنجره‌های آسمانی ۱» نوشته‌ حمدی زمزم؛ «قصه‌های پیامبر و فرزندانش» نوشته مهدی متقی سلیمانی؛ «پنجره‌های آسمانی ۳» نوشته‌ حمدی زمزم؛ «مرد نبرد» نوشته محمدرضا سرشار؛ «قصه پیامبر و فرزندانش» نوشته‌ نقی سلیمانی؛ «پنجره‌ای به‌سوی نور» نوشته‌ سید حسین حسینی؛ «پندهای پدرانه» نوشته‌ مهدی وحیدی صدر؛ «جنگاور احد» نوشته‌ سید محسن قدسی پور؛ «آخرین بازمانده» نوشته‌ مهدی وحیدی صدر؛ «قصه‌های پیامبر و فرزندانش» نوشته مهدی متقی سلیمانی؛   «آهوی آدم» نوشته‌ علی‌اکبر والایی؛ «گوساله سامری» نوشته سید محسن قدسی پور؛ «عیسی پیامبر مهربانی» نوشته‌ سید محسن قدسی پور؛ «بلقیس ملکه سباء» نوشته‌ سید محسن قدسی پور؛ «داود پیام‌آور زبور» نوشته‌ سید محسن قدسی پور؛ «فاتح خیبر» نوشته‌ مهدی وحیدی صدر؛   «شعیب پیامبر و اصحاب ایکه» نوشته‌ سید محسن قدسی پور؛ «اسب‌های رام نشدنی» نوشته محمدرضا یوسفی؛ «کرامات کریمه کویر» نوشته‌ علی رستمی چافی؛ «یادگار خیمه‌های سوخته» نوشته محمدجواد مغنیه؛ «فروغی از کوثر» نوشته‌ الیاس محمد بیگی؛ «ابو وصال» نوشته‌ محدثه علیجان زاده؛ «آشنایی با سیره مادران معصومین» نوشته‌ عبدالرسول زین‌الدین؛ «مهارت‌های زندگی در سیره رضوی» نوشته‌ محمدرضا شرفی؛ «بانوی نمونه اسلام» نوشته‌ ابراهیم امینی؛ «۲۰۰ داستان از فضایل، مصائب و کرامات حضرت زینب سلام‌الله علیها» نوشته فاطمه صادقی؛ «جام عبرت» نوشته‌ حسین اسحاقی؛ «اشک باید رازدار باشد» نوشته سید علی خامنه‌ای؛ «حکمت جاوید» نوشته‌ محمدحسین فخیم نیا؛ «فرزندان امام حسین علیه‌السلام» نوشته‌ مرضیه محمد زاده؛ «عاشورا و عبرت‌ها» نوشته‌ موسسه فرهنگی قدر ولایت؛ «رد پای خورشید» نوشته‌ مهدی محدثی؛   «زیبایی‌های کربلا» نوشته‌ محمد محمدیان؛ «آن‌ها که جا ماندند» نوشته سید علی محمدی؛ «کوچه ما» نوشته نوشین نوری؛ «رزانه دختر گندم» نوشته‌ محمدرضا یوسفی؛ «دامی برای صیاد» نوشته مهدی میر کیانی؛ «او چراغ خانه ماست» نوشته‌ بیژن شهرامی؛ «سردار سبز» نوشته‌ مهدی میر کیانی؛ «لحظه‌های غروب» نوشته‌ سید محسن قدسی پور؛ «وروجک نامرئی» نوشته‌ درک هال و   «مادران رستم» نوشته‌ محمدرضا یوسفی معرفی و به اشتراک گذاشته شد

 

نشست‌های جمع خوانی، قصه‌گویی و نمایشگاه کتاب

در این نشست از کتاب «پیامبر و قصه‌هایش» نوشته غلامرضا حیدری ابهری جمع خوانی و قصه‌گویی شد. در ادامه ضمن معرفی و خوانش بخشی از داستان‌های این کتاب، کودکان از داستان‌های خوانده‌شده، تصویرسازی و نقاشی کردند.

همچنین برپایی نمایشگاه کتاب از جدیدترین کتاب‌های مخزن و بازدید معلمان، بانوان خانه‌دار و دانش آموزان از کتابخانه از دیگر برنامه‌های جانبی کتابخانه ملاصدرای کهک  بود.

 

برپایی کتاب‌خوان دانش‌آموزی توسط مسئول کتابخانه امام خمینی (ره) شهر قنوات

در این نشست فاطمه ایل سعادتمند کتاب «سبد سبد آرزو» نوشته مسلم ناصری؛ فاطمه زهرا سعادتمند کتاب «از زبان سوسمار» نوشته محمدکاظم مزینانی؛ مبینا حسین سعادتی کتاب «رهبر سیزده‌ساله» نوشته مهدی وحیدی صدر؛ مهدیه کاشانی کتاب «دیدار با امام» نوشته ابوالفضل هادی؛ سارا شفیعی کتاب «کوتوله ناقلا و غول دندان‌طلا و ۴ قصه دیگر» نوشته شکوه قاسم نیا و زینب عباسی کتاب «قصّه شیرین نماز» نوشته ناصر نادری را معرفی کردند.

 

 

 

بازدید دانش آموزان مدرسه ظهیر و پیش‌دبستانی آیات به همراه اجرای نمایش عروسکی و معرفی کتاب

مریم فروزان یکتا، مسئول کتابخانه امام خمینی (ره) از بازدید ۸۰ نفر از دانش آموزان مدرسه ظهیر و کودکان پیش‌دبستانی آیات از این کتابخانه خبر داد و گفت: در این بازدید ضمن معرفی خدمات کتابخانه‌های عمومی، از آثار مهدی وحیدی صدر با عناوین «رهبر سیزده‌ساله» و «سردار بی‌قرار» جمع خوانی شد. اجرای نمایش عروسکی توسط زینب صباغی زاده، قصه‌گو و عروسک‌گردان، با بهره‌مندی از کتاب «ثروتمندی که گدا شد» از دیگر برنامه‌های فرهنگی این کتابخانه بود.

 

نشست کتاب‌خوان در دبستان پسرانه فیاض بخش

به همت کتابداران کتابخانه یادگار امام (ره) نشست کتاب‌خوان در دبستان پسرانه فیاض بخش برگزار شد. در این نشست علیرضا تکیه‌ای کتاب «حافظ» نوشته کاوه بهمن؛ محمدحسین خانی کتاب «فلسطین» نوشته مجید صفاتاج؛ امیرعلی داودآبادی کتاب «دیوهای دماغ دراز» نوشته محمدرضا شمس؛ مرتضی روزبه کتاب «کله‌پوک و عاقل» نوشته عبدالرحمن دیه؛ محمدمهدی طاهری کتاب «شیر و موش» نوشته مونا دهدشتی؛ محمدامین محمدی کتاب «طلبکار» نوشته جعفر ابراهیمی و امیرعلی مرادی کتاب «آدم کوچولوها» نوشته رولد دال را معرفی کردند

 

نشست کتاب‌خوان در دبستان دولتی الغدیر

در این نشست که به همت زهرا جوادی دانا، کتابدار کتابخانه یادگار امام (ره) برگزار شد، ملیکا شاه پری کتاب «عمه سادات» نوشته سیده زهرا مؤمنی؛ ریحانه سادات سعادتی کتاب «قصه‌های پدربزرگ» نوشته مجید جلالی؛ زینب اسلامی کتاب «حادثه روز دهم» نوشته رضا شیرازی؛ فاطمه محمدی کتاب «عاقبت ساده‌لوحی» نوشته ابوالفضل هادی منش؛ فاطمه علیخانی کتاب «من مسلمانم» نوشته نفیسه دری صفت؛ زهرا طلوع رضایی کتاب «لافکادیو» نوشته شل سیلور استاین؛ فاطمه سادات ساجد کتاب «قصه‌های پدرم» نوشته محمدحسین فکور؛ ریحانه شکوهنده کتاب «بیعت غدیر» نوشته گروه کودک سبطین؛   فاطمه گل محمدی کتاب «من عمه هستم تو بابا» نوشته محسن ربانی و ملیکا بیات کتاب «فرشته‌ها گریه نمی‌کنند» نوشته سمیه عالمی را به دیگر دانش آموزان معرفی کردند.

 

ویژه‌برنامه‌های فرهنگی کتابخانه یادگار امام (ره)

 

زهرا کرمی، مسئول کتابخانه از بازدید دو مدرسه الغدیر و فیاض بخش و همچنین پیش‌دبستانی  «حسینیه رویش‌های انقلاب» از این کتابخانه خبر داد و گفت: در این بازدید از کتاب «قصه‌های الاغک»  قصه‌گویی شد. برگزاری مسابقات روزنامه دیواری، نقاشی و کاردستی با محوریت کتاب و کتابخانه و همچنین  برپایی نمایشگاه موضوعی کتاب از دیگر برنامه‌های فرهنگی این کتابخانه بود.  

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: