کتاب «آسمان آبی سرنوشت» در سلماس استان آذربایجان غربی نقد شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی، نشست نقد و بررسی کتاب «آسمان آبی سرنوشت» نوشته رقیه محرری با حضور نویسنده اثر؛ مهرزاد صدقیانی، منتقد؛ سامان صحرائی، منتقد؛ هادی درستی؛ منتقد و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و انجمن شعر سلماس در کتابخانه‌ عمومی شهید بهشتی برگزار شد.

صدقیانی از نویسندگان سلماسی درباره این رمان گفت: این رمان ازنظر ساختاری، داستانی واقعیت‌گرا دارد که به نظر می‌رسد بهترین سبک برای روایت یک داستان است.

وی افزود: نقطه قوت داستان، تصویر ایثار و گذشت و صبر در رفتار شخصیت‌های اصلی است که در نگاه به‌دوراز تعصب فرزندان به زندگی و ازدواج مجدد والدین، منعکس می‌شود.

این نویسنده ادامه داد: گره‌افکنی و تعلیق‌ از ابتدای داستان، خواننده را با خود همراه می‌کند و مخاطب را در روند حوادث داستان، پیش می‌برد.

در ادامه، سامان صحرائی، منتقد گفت: این داستان تصویری صریح و ساده از مقاومت، شکیبایی و پایبندی به زندگی و ارزش‌های خانواده است.

وی افزود: پرداختن به جایگاه پدر و مادر و احترام فرزندان به آنها، همچنین انعکاس روابط گرمی و صمیمی اعضای خانواده به دور از شعارزدگی از نقاط قوت این داستان به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: آسمان آبی سرنوشت، داستانی خانوادگی و اجتماعی است و وقایع آن، دغدغه‌های مردم عادی را دربرمی‌گیرد.

در ادامه، هادی درستی منتقد، درباره این کتاب گفت: این کتاب ازلحاظ نوشتاری و سبک ادبی، جزئی از ادبیات عامه‌پسند محسوب می‌شود؛ کتاب از محتوای خوبی برخوردار است، ولی عنصر زمان در آن جایگاهی گنگ دارد به‌شکلی که خواننده را برای دریافت آن دچار مشکل می‌کند.

طرح پرسش‌هایی از سوی مخاطبان درباره کتاب و ارائه پاسخ توسط نویسنده کتاب، بخش پایانی این نشست بود.

 

گفتنی است «آسمان آبی سرنوشت» داستان زندگی جوانی به نام امیر است که در خانواده‌ای خیر به دنیا آمده و رخدادهای پس از ازدواج امیر، روایت این داستان را پیش می‌برد. این کتاب در سال ۱۳۹۰ توسط انتشارات پرواز قلم به چاپ رسیده است.