دیدار عضوهیات امنای کتابخانه های عمومی کشور با کتابداران استان سیستان و بلوچستان

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی سیستان و بلوچستان؛ حجت الاسلام والمسلمین سید علی حسینی، مدیر کل پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضو هیات امنای کتابخانه های عمومی کشور در دیدار با کارشناسان ستادی اداره کل کتابخانه های عمومی استان با اشاره به لزوم استفاده از تمامی ظرفیت های موجود در استان برای ارتقای سطح فرهنگ مطالعه گفت: مشارکت افراد و اعضای انجمن کتابخانه ها در کارهای فرهنگی در از وظایف اصلی نهاد کتابخانه های عمومی کشور است.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت خیرین در ساخت وتجهیز کتابخانه ها تاکید کرد وگفت: باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا علاوه بر استفاده از خیرین استانی از ظرفیت خیرینی  که در خارج استان ساکن هستند نیز استفاده شود و مشارکت آنان جلب شود.

اسفند یار زیدآبادی مدیر کل کتابخانه های عمومی استان نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از وضعیت موجود گفت: در سال جاری برنامه های فرهنگی خوبی در سطح استان برای گسترش فرهنگ مطالعه در میان اقشار مختلف جامعه برگزار شد.

وی با اشاره به رشد ۲۲درصدی تشکیل جلسات انجمن نسبت به سال گذشته گفت :از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۱۷ جلسه انجمن کتابخانه های عمومی در سطح استان برگزار شده است که در این جلستان ۵۷۵ مصوبه به تصویب اعضا رسیده است.

وی افزود:برای دستیابی به سند ۱۴۰۴ توسعه کتابخانه های عمومی نیازمند همکاری و همیاری همه دستگاه ها هستیم.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان در پایان گفت: در سه سال گذشته اقدامات خوبی برای بهبود وضعیت معیشتی همکاران از سوی نهاد کتابخانه های عمومی  انجام گرفته است که جای تقدیر دارد.

 

گفتنی است حجت الاسلام والمسلمین سید علی حسینی مدیر کل پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه سفر به زاهدان ضمن دیدار و گفت و گو با کارشناسان ستادی اداره کل کتابخانه های عمومی سیستان و بلوچستان از کتابخانه های عمومی شهرستان زاهدان بازدید کرد.