طرح ابتکاری «گنجینه‌های ناب خواندن» برای کودکان بیجنوندی در استان ایلام

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی ایلام، طاهره رستمی، مسئول کتابخانه عمومی روستایی شهدای زیرتنگ بیجنوند از توابع شهرستان چرداول از برگزاری طرح «گنجینه‌های ناب خواندن» در این کتابخانه خبر داد.

رستمی گفت: به‌منظور ایجاد رغبت و انگیزه بیشتر در کودکان و نوجوانان به مطالعه، طرح «گنجینه‌های ناب خواندن» برای جمع‌آوری جمله‌های زیبای اعضا با موضوع کتاب‌های خوانده‌شده در کتابخانه عمومی شهدای زیرتنگ بیجنوند شهرستان چرداول اجرا شد.

وی افزود: در این طرح اعضاء کتابخانه و دانش آموزان بهترین جمله‌های کتاب‌های مطالعه شده در یک ماه اخیر را انتخاب کرده و درون قلک می‌اندازند و در پایان هر ماه به خالقان بهترین جمله‌ها جوایزی اهدا می‌شود.

مسئول کتابخانه عمومی روستایی شهدای زیرتنگ بیجنوند هدف از اجرای این طرح ابتکاری را ایجاد رغبت و انگیزه بیشتر در کودکان و نوجوانان برای کتابخوانی عنوان کرد و گفت: این طرح از روزهای ابتدایی اجرا با استقبال خوبی از سوی اعضا مواجه شده است.

 

وی افزود: رقابت و میل به دیده شدن از عوامل گرایش کودکان به حضور در این طرح است و اجرای طرح «گنجینه‌های ناب خواندن» باعث می‌شود دانش آموزان با درک لذت مطالعه آن را ادامه دهند.