کتابخانه های عمومی کردستان از انجمن‌های ادبی مروج کتابخوانی حمایت می‌کند

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی کردستان، اسماعیل احمدی در نشست با تعدادی از مسئولان و اعضای انجمن‌های ادبی استان گفت: هدف اصلی کتابخانه‌های عمومی، نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و ارتقای شاخص‌های کتاب‌خوانی است و فعالیت‌ها و برنامه‌های آن در این راستا سازمان ‌دهی شده است.

وی عنوان کرد: انجمن‌های ادبی همواره موردحمایت کتابخانه‌های عمومی بوده‌اند و تاکنون سعی شده است در حد امکان از این نهادهای فرهنگی به‌خوبی حمایت شود.

احمدی با تأکید بر اینکه «کتاب و مطالعه، نقطه مشترک کتابخانه‌های عمومی و انجمن‌های ادبی است»، تصریح کرد: مطالعه از مهم‌ترین نیازهای فرهنگی جامعه است و کتاب می‌تواند راه سعادت و آگاهی را برای عموم هموار کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان ادامه داد: حرکت در مسیر مشترک برای تربیت جامعه‌ای کتاب‌خوان و اهل مطالعه، امر موردتوجه این نهاد فرهنگی است.

وی گفت: با توجه به شکل‌گیری انجمن‌های ادبی  با محوریت کتاب و مطالعه این مراکز می‌توانند با دوری از مسائل حاشیه‌ای نقش مهمی در توسعه فرهنگی کشور ایفا کنند.

احمدی در بخش دیگری از سخنان خود از توجه ویژه کتابخانه‌های عمومی به افزایش منبع بومی خبر داد و افزود: تنها در سال جاری بالغ‌بر ۱۶ هزار جلد کتاب از نویسندگان و ناشران بومی با محوریت زبان و ادبیان کوردی و اهل سنت خریداری و در کتابخانه‌ها توزیع‌شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان تصریح کرد: توجه به نیازهای مخاطبان از مهم‌ترین اولویت‌های این نهاد فرهنگی است و میزان منابع بومی در کتابخانه‌های استان در این راستا، افزایشی چشمگیر داشته است

وی استفاده از نظرات فعالان حوزه کتاب و همفکری با آنان را بسیار ارزشمند دانست و گفت: پیشنهادات و انتقادات سازنده و دلسوزانه این افراد می‌تواند معایب را برطرف کرده و راه را برای عملکرد بهتر به‌منظور توسعه جامعه هموار کند

 احمدی با اشاره به اینکه کردستان با عنوان استانی فرهنگی شناخته می‌شود، اضافه کرد:  همه باید با همکاری و تلاش بسترهای لازم را برای توسعه فرهنگی استان مهیاسازیم.

 گفتنی است، بررسی روش‌های  تعامل کتابخانه‌های عمومی و انجمن‌های ادبی استان بخش پایانی این نشست بود.