کد خبر: 32653
تاریخ انتشار: دوشنبه, 25 دی 1396 - 09:05

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

بررسی مصوبه ۶۹۲ شورای فرهنگ عمومی با عنوان «ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی»در شورای اداری کرمانشاه

منبع : لیزنا
  جلسه شورای اداری کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه با محوریت بررسی مصوبه ۶۹۲ شورای فرهنگ عمومی با عنوان «ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی» برگزار شد.
بررسی مصوبه ۶۹۲ شورای فرهنگ عمومی با عنوان «ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی»در شورای اداری کرمانشاه

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه، جلسه شورای اداری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه با حضور معصومه حسنی خونسار، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه و با محوریت بررسی مصوبه «ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی»  در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد.

معصومه حسنی خونسار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه در ابتدا جلسه ضمن تشکر از زحمات همکاران از زمان وقوع زلزله گفت: در زلزله اخیر آسیب فراوانی به ۷ باب از کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های کرمانشاه واردشده است که بر اساس ارزیابی‌های کارشناسان عمرانی نهاد و این اداره کل، میزان این خسارت مبلغی بیش از ۴ میلیارد تومان است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه در ادامه از توجه ویژه دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به استان کرمانشاه پس از وقوع زلزله تشکر کرد و گفت: آقای مختارپور از ساعات اولیه پس از وقوع زلزله با برپایی جلسات و تماس‌های تلفنی، پیگیر احوال و وضعیت همکاران شهرستان‌های آسیب‌دیده بود و بر توجه ویژه به اسکان همکاران و اوضاع معیشتی آنها، همچنین پیگیری وضعیت کتابخانه‌های عمومی این مناطق تأکید می‌کرد.

وی با اشاره به سفر مدیران کل اداری و مالی، امور مجلس و استان‌ها و حراست نهاد کتابخانه‌های کشور، همچنین سرپرست دفتر عمرانی و معاون روابط عمومی و برخی از کارشناسان این نهاد به مناطق زلزله عنوان کرد: در این ایام، کارکنان کتابخانه‌های عمومی استان به‌شکل مستمر، همپای همه مردم ایران در این مناطق حضور یافته و علاوه بر دیدار با همکاران و بررسی وضعیت کتابخانه‌های عمومی به کمک‌رسانی در روستاها و شهرهای زلزله‌زده پرداختند.

خونسار، در ادامه با اشاره به اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه فرهنگی پس از وقوع زلزله در شهرستان‌های زلزله‌زده ثلاث باباجانی، قصر شیرین، سرپل ذهاب، دالاهو و گیلانغرب، ابراز کرد: اداره کل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه علاوه بر ورود به مباحث امدادرسانی و فعالیت‌های مرتبط فرهنگی و کتابخانه‌ای در این مناطق با مساعدت دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نسبت به خریداری و نصب کانکس برای همکاران آسیب‌دیده در این مناطق اقدام کرده است.

وی با اشاره به اختصاص دو میلیون تومان وام بلاعوض به این افراد، گفت: پس از بررسی وضعیت همکاران آسیب‌دیده و نیازسنجی جهت اسکان آنها، ۱۰ کانکس برای اسکان موقت این عزیزان خریداری شده و استقراریافته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه، گفت: ارسال چندین محموله کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان شامل مواد غذایی و مایحتاج ضروری، لوازم‌التحریر و کتاب، عروسک و اسباب‌بازی برای ساکنین ثلاث باباجانی و سرپل ذهاب، همچنین توزیع لباس گرم و تحویل کمک‌های ارسالی ادارات کل کتابخانه‌های عمومی دیگر استان‌ها و اجرای ویژه‌برنامه‌هایی برای همدردی با زلزله‌زدگان، بخشی از فعالیت‌های نهاد برای کمک به مردم آسیب‌دیده این منطقه بود.

در ادامه، بهرامی نیا رئیس اداره همکاری‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه با تشریح مصوبه ۶۹۲ شورای فرهنگ عمومی با عنوان «ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی» گفت: این طرح باهدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و رشد کمی و کیفی آن در سطح جامعه در ۲۳ آبان ماه ۹۶ به تصویب رسیده است.

وی در ادامه عنوان کرد: مصوبه اخیر به سه محور اصلی فرهنگ‌سازی، ایجاد، گسترش و تجهیز کتابخانه‌ها و اجرایی سازی، نظارت و پایش تقسیم‌شده است و همکاری ادارات، نهادهای دولتی و غیردولتی از ملزومات اجرای آن است.

بهرامی نیا با ارائه پیشنهادهای اداره کل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه باهدف اجرای بهتر این مصوبه افزود: پیشنهاد می‌شود «هر دستگاه فرهنگی رابط اجرایی، مصوبات شورای فرهنگ عمومی را جهت پیگیری به اداره کل کتابخانه‌های عمومی معرفی کند.»، «دستگاه‌های مربوط برنامه و ایده‌های مختص به مصوبات خود را به این اداره کل ارسال کنند.»، «همه تفاهم‌نامه‌های موجود، احصاء و سپس نسبت به انعقاد تفاهم‌نامه میان این اداره کل و سایر دستگاه‌ها، اقدام شود.»، «در جلسه رسمی شورای فرهنگ عمومی استان نسبت به تشکیل ۳ کارگروه مجزا بر اساس مصوبات ۶۹۲ اقدام شود.»، «برای پیشرفت مصوبات کارگروه‌های یادشده، جلسات به‌صورت منظم هر دو ماه یک‌بار جهت پایش و ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها برگزار شود.» و «نسبت به طرح موضوع مصوبه ۶۹۲ در جلسه شورای اداری استان از طریق انجمن کتابخانه‌های عمومی استان اقدام شود

در ادامه جلسه با توجه به ارزیابی عملکرد کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های کرمانشاه از شاحسین بابایی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان هرسین با اهدای لوح سپاس، تقدیر شد.

گفتنی است؛ شرح مسائل و مشکلات کارشناسان ستاد و روسای شهرستان در خصوص مسائل و مشکلات خود و کتابخانه‌های عمومی استان، بخش پایانی این نشست بود.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: