کد خبر: 32661
تاریخ انتشار: دوشنبه, 25 دی 1396 - 09:18

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نشست کتاب‌خوان ویژه سربازان وظیفه در سنندج استان کردستان برگزار شد

منبع : لیزنا
نشست کتاب‌خوان ویژه سربازان وظیفه با مشارکت اداره کل کتابخانه‌های عمومی کردستان و پادگان ارتش لشکر ۲۸ استان در سنندج برگزار شد.
نشست کتاب‌خوان ویژه سربازان وظیفه در سنندج استان کردستان برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی کردستان، نشست کتاب‌خوان ویژه سربازان وظیفه با استقبال گسترده سربازان پادگان ارتش لشکر ۲۸ کردستان در حسینیه این پادگان برگزار شد.

اسماعیل احمدی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان در ابتدای نشست با اشاره به نقش مهم کتاب در سعادتمندی و ارتقاء آگاهی و بصیرت جامعه، اظهار کرد: کتاب خواندن به ارتقاء سطح فکری و بهبود کیفیت زندگی افراد جامعه، منجر می‌شود.

احمدی افزود: ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و ارتقای سرانه مطالعه در اقشار مختلف با هر پایگاه اجتماعی و سطح تحصیلی از وظایف و اولویت‌های مهم نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است.

وی عنوان کرد: برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان یکی از اقدامات این نهاد فرهنگی است که باهدف جلب‌توجه عموم مردم به مقوله کتاب آغازشده و تأثیرات مثبتی درپی داشته است.

احمدی تصریح کرد: چشم‌انداز برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان توسعه رفتار مدنی رشد یافته و رشد دهنده در سراسر کشور حتی روستاهای دوردست و جمع‌های کوچک خانوادگی است تا به‌مرور زمان به نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی منجر شود.

وی با تأکید بر ضرورت توجه به کتاب‌خوانی به‌عنوان نیاز همه اقشار جامعه، افزود: نیروهای نظامی نیز از این قاعده مستثنا نیستند و باید توجه ویژه‌ای به مطالعه داشته باشند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان با اشاره به فعالیت ۲ باب کتابخانه عمومی مشارکتی لشکر ۲۸ کردستان، افزود: کتابخانه عمومی امام خمینی (ره) به سربازان وظیفه و کتابخانه مشارکتی علامه طباطبایی به نیروهای کادری و خانواده‌هایشان خدمات ارائه می‌دهد.

وی عنوان کرد: فعالیت دو باب کتابخانه در این مرکز نظامی بسیار قابل‌تقدیر است و نشان از توجه ویژه این قشر به مقوله کتاب و مطالعه دارد.

در ادامه این نشست تخصصی، کتاب‌های «چرا بچه من حرف گوش نمی‌کند؟»، «ضحاک»، «مسئولیت‌پذیری»، «راز زندگی»، «تقوا رمز پیروزی» به ترتیب توسط سربازان وظیفه امیر رحمتی، سامان نادری، محمد فرجی، ناصح کریمی و اکبر معظمی معرفی شد.

 

تقدیر از ارائه‌دهندگان کتاب و همچنین مسئولان کتابخانه‌های مشارکتی پادگان ارتش لشکر ۲۸ کردستان، بخش پایانی این نشست بود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: