کد خبر: 32690
تاریخ انتشار: سه شنبه, 26 دی 1396 - 09:23

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان با مدیرکل پست

منبع : لیزنا
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان با اشاره به وابستگی برخی خدمات کتابخانه‌های عمومی به فعالیت اداره پست گفت: بروز مشکلاتی مانند تأخیر در دریافت محصولات و کتاب‌ها توسط کتابداران، موجب اختلال در ارائه خدمات به‌ویژه برای روستاییان و نابینایان می‌شود.
 دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان با مدیرکل پست

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، منصور کوهی رستمی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان در دیدار با مهران حموله مدیرکل پست استان، ضمن گفت‌وگو درباره‌ خدمات نیابتی پست به بررسی مشکلات ارسال مرسولات پستی بخش‌های نابینایان و کتابخانه‌های روستایی پرداخت.

در این نشست منصور کوهی رستمی با ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های عمومی خوزستان عنوان کرد: کتابخانه‌های عمومی به‌عنوان مراکز انسان‌ساز، همواره نقشی بسزا در پیشرفت و کمال جوامع برعهده داشته است و امروزه نیز با ارائه خدمات به مردم در ارتقاء سطح بینش و آگاهی عمومی مؤثر است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان ادامه داد: استان خوزستان با ۲۲۰ باب کتابخانه و ۴۸۹ تن پرسنل تحصیل‌کرده و جوان به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین دستگاه‌های فرهنگی استان در حال خدمات‌رسانی به عموم مردم است و ارائه خدمات به جامعه را به‌عنوان یک فعالیت عبادی و معنوی، قلمداد می‌کند.

وی با اشاره به مشکلات ارسال محصولات به کتابخانه‌های عمومی در روستاها و بخش نابینایان، افزود: فعالیت کتابخانه‌های عمومی در سطح استان به اداره پست وابسته است و مشکلاتی مانند تأخیر در دریافت محصولات و کتاب‌ها توسط کتابداران به‌ویژه در روستا موجب اختلال در ارائه خدمات به اعضا می‌شود.

رستمی ادامه داد: بیش از ۱۰ هزار نابینا و کم‌بینا با سنین و سطح تحصیلات مختلف در استان خوزستان سکونت دارند که لازم است برای سرعت‌بخشی در ارائه خدمات به آنان، تدبیری اندیشیده شود.

وی ادامه داد: ۴۰۰ عضو فعال نابینای کتابخانه مرکزی استان به دلیل مشکلات تردد در سطح شهر اهواز از حضور در برنامه‌های فرهنگی محروم شده‌اند که می‌توان بخشی از این نقیصه را با ارسال محصولات جبران کرد.

در این نشست، مهران حموله مدیرکل پست خوزستان با ارائه گزارشی از خدمات نیابتی در پست استان، گفت: امروزه اداره کل پست یکی از منحصرترین دستگاه‌های است که خدمات خود را به‌صورت مستقیم و بدون واسطه به مردم ارائه می‌کند.

وی ادامه داد: توسعه خدمات الکترونیکی، فیزیکی، مالی و حذف واسطه‌ها و اشتغال‌زایی از رویکردهای اداره کل پست در سال‌های اخیر است و ارائه خدمات نیابتی در سازمان‌های مختلف یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که از اتلاف وقت مردم جلوگیری می‌کند.

 

مدیرکل پست خوزستان افزود: طبق تعهدات جهانی پست، تمامی مرسولات پستی روشندلان که در قالب سرویس عادی ارسال می‌شود تا سقف ۷ کیلوگرم از پرداخت کرایه پستی معاف است و در این خصوص هیچ مشکلی وجود ندارد؛ با خصوصی‌سازی واحدهای ارسال بسته‌های پستی نیز مشکلی در تحویل محصولات و بسته‌های پستی به‌وجود نمی‌آید و در صورت بروز مشکل نیز به سرعت رفع خواهد شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: