کد خبر: 32693
تاریخ انتشار: سه شنبه, 26 دی 1396 - 09:29

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

خیرین کتابخانه‌ساز کردستان تجلیل شدند

منبع : لیزنا
مراسم تجلیل از خیرین کتابخانه‌ساز کردستان در اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شد.
خیرین کتابخانه‌ساز کردستان تجلیل شدند

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی کردستان، مراسم تجلیل از خیرین کتابخانه‌ساز کردستان در اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شد.

اسماعیل احمدی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان در این مراسم با اشاره به نقش مهم خیرین در توسعه کشور گفت: خوشبختانه خیرین با ورود به بسیاری از عرصه‌ها به‌ویژه مدرسه‌سازی و بهداشت و درمان، سبب تحول و رفع بخشی از کاستی‌های این فضا، شده‌اند.

احمدی با اشاره به نقش ارزنده و مهم خیرین در پیشبرد اهداف جوامع گفت: بدون شک حمایت این قشر از کتابخانه‌های عمومی نیز برای این بخش فرهنگی،  منشاء خیر و برکت خواهد بود.

وی با اشاره به جایگاه کتاب به‌عنوان یکی از ارکان اساسی فرهنگ جامعه گفت: هیچ تمدنی بدون کتاب  شکل نمی‌گیرد و دوام نمی‌یابد، به همین منظور باید بیش‌ازپیش به کتاب توجه کنیم.

احمدی با اشاره به تأثیر فعالیت انجمن خیرین کتابخانه‌ساز کردستان در جلب توجه بیشتر خیرین به حوزه کتاب و کتابخوانی، افزود: امیدواریم با فعالیت این انجمن، شاهد ارتقاء بیشتر شاخص‌های کتابخانه‌ای و درنتیجه توسعه فرهنگی استان باشیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان تصریح کرد: امروزه با توجه به پیشرفت دانش‌ بشری و نیاز نسل جوان به تحقیقات و پژوهش‌های علمی، وابستگی جامعه به توسعه فضاهای کتابخانه‌ای بیشتر است. 

وی گفت: انجمن خیرین کتابخانه‌ساز  با هدف  جذب و ساماندهی منابع و امکانات، همچنین جلب مشارکت‌های مردمی در امر کتابخانه‌سازی و توسعه فرهنگ کتابخوانی راه‌اندازی شده است و امیدواریم در تحقق این هدف، موفق باشد.

احمدی بیان کرد: نقش خیرین در توسعه کشور نقشی بی‌بدیل است و حمایت خیرین از کتابخانه‌های عمومی نیز همانند حوزه‌های مدرسه‌سازی و بهداشت و درمان می‌تواند تحولی عظیم در این بخش فرهنگی ایجاد کند.

وی اضافه کرد: تاکنون دو جشنواره ویژه خیرین کتابخانه‌ساز در استان برگزارشده و سومین جشنواره نیز در تابستان سال آینده برگزار می‌شود.

 

گفتنی است، اهداء لوح تقدیر به۲۰ تن از خیرین کتابخانه‌ساز کردستان، بخش پایانی این مراسم بود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: