کد خبر: 32698
تاریخ انتشار: سه شنبه, 26 دی 1396 - 09:37

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

 جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی نمین استان اردبیل برگزار شد

منبع : لیزنا
  فرماندار شهرستان نمین از برگزاری نشست کتاب‌خوان و جمع‌خوانی ویژه رؤسای ادارات این شهرستان خبر داد.
 جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی نمین استان اردبیل برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی اردبیل، جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان نمین با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اردبیل و جمعی از اعضای انجمن در فرمانداری نمین برگزار شد.

رباب عزیزخانی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اردبیل در این جلسه، با اشاره به پیشینه فرهنگی خطه نمین، مردم این شهرستان را از کتاب‌خوان‌ترین شهروندان استان دانست و گفت: برای تداوم این پیشینه افتخارآمیز، نیازمند سرمایه‌گذاری روی کودکان و آشنا کردن آنها با لذت کتابخوانی هستیم.

وی با اشاره به کتاب‌های حوزه کودک و نوجوان به‌عنوان پرمخاطب‌ترین منابع کتابخانه گفت: کودکان و نوجوانان علاقه وافری به کتابخوانی و حضور در کتابخانه‌های عمومی دارند و در همین راستا از والدین و دبیران مدارس انتظار داریم شرایط این مهم را فراهم کنند.

وی با اشاره به لزوم تخصیص بودجه مناسب دولتی برای ساخت کتابخانه روستای دولت‌آباد شهرستان نمین اظهار داشت: امیدوارم فرماندار محترم شهرستان نمین با اختصاص اعتبار کافی در سال آینده، زمینه ساخت این کتابخانه را فراهم کند.

در ادامه، فرهاد عبدالعلی پور فرماندار نمین با تأکید بر تأثیرات فرهنگی نشست‌های کتابخوان از برگزاری نشست کتاب‌خوان ویژه رؤسای ادارات نمین خبر داد.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان نمین، مشارکت ارگان‌های اجرایی و فرهنگی در نشست‌های کتابخانه‌ای را موجب تشویق بیشتر شهروندان به گسترش فرهنگ مطالعه دانست و افزود: برگزاری مسابقات کتابخوانی در روستاها و نقاط محروم، تأثیر بسزایی در انس مردم با کتاب دارد.

وی، ادامه داد: کتابخانه‌های عمومی نمین در ایام دهه مبارک فجر، میزبان ویژه‌برنامه‌های متعددی خواهد بود که برپائی غرفه ویژه کودکان و نوجوانان بخشی از آن است.

 

گفتنی است، برگزاری مسابقه کتابخوانی در سطح روستاها، رونمایی از آثار نویسندگان بومی عضو کتابخانه، برپایی نشست کتاب‌خوان با محوریت کتاب‌های حوزه انقلاب اسلامی و نشست‌های قصه‌خوانی برای کودکان از برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی نمین در دهه فجر انقلاب اسلامی است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: