کد خبر: 32740
تاریخ انتشار: جمعه, 29 دی 1396 - 21:00

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

انجمن کتابخانه‌های عمومی قزوین برگزار شد

منبع : لیزنا
استاندار قزوین در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: توسعه‌ی فرهنگ مطالعه‌ مفید و افزایش اشتیاق به خواندن باید در سنین کودکی در افراد نهادینه شود و بخش اعظم این مهم برعهده کتابخانه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی است.
انجمن کتابخانه‌های عمومی قزوین برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی قزوین، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در جمع اعضاء انجمن کتابخانه‌های عمومی قزوین گفت: هر مفهومی که از سنین کودکی در فرد نهادینه شود، هرگز فراموش نخواهد شد.

وی افزود: آموزش‌های مفید و سازنده می‌تواند موجب رشد شخصیت فرد شده و در توسعه‌ پایدار جامعه مؤثر باشد.

در ادامه، رویا اسماعیلی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قزوین گفت: کتاب و کتابخوانی مسیر سعادت و خوشبختی جوامع را رقم می‌زند و هرچه زیرساخت‌های فرهنگی یک جامعه استحکام بیشتری پیدا کند، آسیب‌های اجتماعی آن جامعه کم‌تر خواهد بود.

اسماعیلی افزود: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان برنامه‌های فرهنگی اجتماعی مختلفی را باهدف افزایش جذب عموم مخاطبان به سمت مطالعه و کتابخوانی، اجرا می‌کند که نشست‌های نقد و بررسی، رونمایی کتاب، معرفی کتاب‌های خوانده‌شده و برگزاری جشنواره‌های اهداء کتاب بخشی از این اقدامات است.

وی ادامه داد: شناسایی مناطقی فاقد کتابخانه و یافتن راهکارهایی برای رفع این معضل، همچنین رایزنی‌هایی برای ساخت کتابخانه در این مناطقی مانند کوثر و مینودر و پونک قزوین از اقدامات دیگر کتابخانه‌های عمومی برای جذب اقشار مختلف جامعه است.

ارائه توضیحاتی درباره ساخت کتابخانه مرکزی قزوین و لزوم احداث آن، توسط اسماعیلی و گفت‌وگوی اعضا دراین‌باره، بخش پایانی این نشست بود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: