کد خبر: 32989
تاریخ انتشار: جمعه, 13 بهمن 1396 - 21:11

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

پیام معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان رضوی به همایش خیران کتابخانه ساز سبزوار

منبع : لیزنا
سید جواد حسینی معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان رضوی در پیامی به همایش خیرین کتابخانه ساز سبزوار حضور خیران را نشانگر رویکردی جدید در حوزه توسعه و ترویج دانایی دانست.
پیام معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان رضوی به همایش خیران کتابخانه ساز سبزوار

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، سید جواد حسینی معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان رضوی در پیامی به همایش خیرین کتابخانه ساز سبزوار حضور خیران را نشانگر رویکردی جدید در حوزه توسعه و ترویج دانایی دانست.

متن پیام معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان رضوی که توسط مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی قرائت شد به شرح ذیل است:

«نظام جمهوری اسلامی ایران که به برکت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در سرزمین ایران استقراریافته، مسیری است که با پیمودن پله‌های دانایی و آگاهی و ایجاد توانایی فکری و تغییر نگرش جامعه، طی شده است و مرهون آموزه‌های اصیل اسلامی است و هم‌اکنون در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند جمهوری اسلامی ایران کماکان نیازمند تعلیم و تعلم و تقویت هرچه بیشتر زیرساخت‌های آن هستیم.

کتابخانه‌های عمومی رکنی بااهمیت در ترویج دانایی و معرفت هستند و نقش بسزایی در تعلیم و تعلم در کنار نهادهای آموزشی دارد. کتابخانه‌های عمومی مانند نیروی جاودان برای آموزش، فرهنگ و... عامل اصلی پرورش تفکر خلاق از طریق انتقال اندیشه‌هاست و مرجع فرهنگی است که با قرار دادن افکار، عقاید و حاصل اندیشه‌های خلاق در کنار یکدیگر وسیله حرکت به‌سوی پیشرفت است.

خداوند متعال را شاکریم که سبزوار دیار سربداران و زادگاه ستارگان درخشان آسمان علم و معرفت، پیشگام برگزاری جشنواره خیرین کتابخانه‌ساز است و میزبان خیرین کتابخانه‌سازی که حاصل عمر خویش را صرف تقویت بنیان‌های علمی و فرهنگی اقشار مختلف مردم نموده‌اند تا فرزندان مستعد این مرزوبوم را به‌گونه‌ای پرورش دهند تا فرزندانی صالح در دفاع از ارزش‌ها و هویت ایرانی اسلامی باشند.

حضور خیرین در طول سالیان متمادی در عرصه‌های مختلف فرهنگی به‌ویژه کتابخانه‌سازی و مرتفع کردن بخشی از کاستی‌های موجود نشانگر رویکردی جدید به حضور خیرین در حوزه توسعه و ترویج دانایی است. امیدوارم با مشارکت همه‌جانبه و سپردن بیشتر امور به مردم به‌زودی شاهد اثرات پربار و مبارک این طرح‌ها و برنامه‌ها باهمت و عزم ملی همه خیران برای بهبود و ارتقای کتابخانه‌های عمومی باشیم.»

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: