کد خبر: 33050
تاریخ انتشار: دوشنبه, 16 بهمن 1396 - 16:16

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد با پدران شهید کتابخانه‌ساز

منبع : لیزنا
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد و شهردار یزد به همراه جمعی از کارشناسان کتابخانه‌های عمومی استان، با حضور در منازل پدران مطلب شفیعی و هدایت‌الله سلطانی از شهدای سرافراز دوران دفاع مقدس، با این خیرین کتابخانه‌ساز یزدی دیدار و گفت و گو کردند.
دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد با پدران شهید کتابخانه‌ساز

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، در این دیدار که محسن ابوترابی، عضو شورای اسلامی شهر یزد، عباس ملازینلی، مدیرعامل سازمان فرهنگی‌، اجتماعی و ورزشی شهرداری و محسن رفیعی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد نیز حضور داشتند، رقیه دوست‌فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، یاد و خاطره شهید مطلب شفیعی و مادر مرحوم وی را گرامی داشت و ساخت کتابخانه‌ به نام و یاد این شهید را حرکتی ارزشمند و فرهنگی دانست که با دوراندیشی و نگاه بلند پدر شهید شفیعی انجام شده است.

مهدی جمالی‌نژاد، شهردار یزد نیز حرکت ارزشمند پدر شهید در ساخت کتابخانه را اقدامی خالصانه و برخاسته از نگاه بلند وی دانست و عنوان داشت: بنا نهادن محلی چون کتابخانه با نام و یاد شهدا علاوه بر اینکه اقدامی فرهنگی و در راستای دانش‌افزایی اقشار مختلف جامعه و به ویژه جوانان است، فضایی معنوی و مقدس را برای علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی فراهم می کند.

حاج محمد شفیعی، پدر شهید نیز از حضور شهردار یزد، مدیرکل کتابخانه کتابخانه‌های عمومی استان و هیأت همراه تشکر کرد و با اشاره به تصمیم خود برای بنای کتابخانه و مراحل ساخت آن، به بیان خاطراتی از فرزند شهید خود و گوشه‌ای از خصوصیات اخلاقی و رفتاری وی پرداخت.

همچنین در ادامه این دیدارها، رقیه دوست‌فاطمی‌ها در دیدار با پدر شهید هدایت‌الله سلطانی، یاد و خاطره شهدای بزرگوار انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، صبر و مقاومت خانواده‌های این عزیزان را ستود و حرکت ارزشمند خانواده شهید هدایت‌الله سلطانی در ساخت و تجهیز کتابخانه‌ای با نام و یاد این شهید سرافراز را ارج نهاد و ساخت کتابخانه را حرکت ارزشمند، فرهنگی و در راستای تبیین ارزش‌ها و اهداف بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست.

حاج حسن سلطانی، پدر شهید هدایت‌الله سلطانی و خیر کتابخانه‌ساز یزدی نیز در این دیدار ضمن تشکر از حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی، به ارائه توضیحاتی در خصوص مراحل ساخت کتابخانه و روند راه‌اندازی آن پرداخت و گفت: هدف من از ساخت این کتابخانه، زنده نگه‌داشتن نام شهید و تربیت انسان‌هایی فرهیخته و اهل مطالعه بوده است.

 

در پایان این دیدارهای صمیمانه که به مناسبت آغاز سی و نهمین فجر انقلاب اسلامی ایران صورت گرفت، شهردار یزد به همراه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان از بخش‌های مختلف کتابخانه عمومی «شهید مطلب شفیعی» و «شهید هدایت‌الله سلطانی» دیدن کردند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: