دانشگاه پیام نور شهرکرد استان چهار محال و بختیاری میزبان نشست کتاب‌خوان شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری، نشست کتاب‌خوان ویژه اساتید و دانشجویان، ۱۵ بهمن‌ماه با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی؛ سرپرست مدیریت دانشگاه پیام نور؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان و جمعی از اساتید و دانشجویان در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور مرکز شهرکرد برگزار شد.

در این نشست ۴ کتاب توسط اساتید معرفی و به اشتراک گذاشته شد.

کتاب «حالات و مقامات م. امید» نوشته محمدرضا شفیعی کدکنی از انتشارات سخن توسط حمید رضایی (دکترای زبان و ادبیات فارسی) معرفی و به اشتراک گذاشته شد. این کتاب ابعاد گوناگون زندگی و شعر اخوان ثالث را بیان کرده و تصویری همه‌جانبه از شخصیت او را به خواننده ارائه می‌دهد.

در ادامه داود مهدوی (دکتری جغرافیا و برنامه‌ریزی) کتاب «اندیشه‌های نو در فلسفه جغرافیا» نوشته حسین شکوهی، از انتشارات سمت را با حضار به اشتراک گذاشت. این کتاب در سال ۱۳۸۴ تألیف و در آن دیدگاه مکانیکی در جغرافیا کنار گذاشته‌شده و دیدگاه ضرورت و واقعیت مورد تأکید قرار گرفته است.

کتاب «چرا سوسیالیسم نه؟» نوشته جرالد آلن کوهن از انتشارات هرمس کتابی بود که توسط مهدی نصر (دکترای علوم سیاسی) ارائه و به اشتراک گذاشته شد؛ در این کتاب کوهن موقعیت‌هایی را به مخاطب یادآوری می‌کند که همه در آن سوسیالیست‌وار رفتار می‌کنند.

«بررسی نگرش نخبگان سیاسی استان نسبت به مسائل فرهنگی- اجتماعی» نوشته آیت‌الله بختیاری فر (دکترای علوم اجتماعی) از انتشارات سبز رایان گستر آخرین کتابی بود که توسط نویسنده اثر معرفی و به اشتراک گذاشته شد؛ به گفته نویسنده یکی از عناصر اساسی هر  نظام اجتماعی «فرهنگ» است؛ یعنی نظام‌های نمادین هر جامعه و اطلاعاتی که در بردارند؛ این کتاب با طرح پرسش‌هایی به بررسی نگرش نخبگان فکری و سیاسی نسبت به مسائل اجتماعی و فرهنگی استان می‌پردازد.

گفتنی است در پایان این نشست با اهدای لوح سپاس از ارائه‌کنندگان کتاب تجلیل شد.