کد خبر: 33209
تاریخ انتشار: سه شنبه, 24 بهمن 1396 - 09:09

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

روستاهای محروم شهرستان اقلید استان فارس صاحب کتابخانه سیار شدند

منبع : لیزنا
هم‌زمان با دهه مبارک فجر، نخستین کتابخانه عمومی سیار فارس با نام «شهید جواد جمالی» در شهرستان اقلید به بهره‌برداری رسید.
روستاهای محروم شهرستان اقلید استان فارس صاحب کتابخانه سیار شدند

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس، آیین بهره‌برداری از کتابخانه سیار «شهید جواد جمالی» اقلید با حضور روح‌الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس؛ صالح مشتاقی لار،  فرماندار اقلید؛ سعیده قادری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اقلید و جمعی از مسئولان شهرستان برگزار شد.

منوچهری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس در مراسم افتتاحیه کتابخانه سیار «شهید جواد جمالی» گفت: این سازه، نخستین کتابخانه سیار مجموعه اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس است که به همت خانواده نیک‌اندیش حاج حسین جمالی به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به تلاش این کتابخانه سیار برای ارائه خدمات به بیش از ۶۵۰۰  تن از ساکنان مناطق محروم شهرستان، افزود:  این کتابخانه با دو هزار جلد کتاب برای همه رده‌های سنی، ضمن حضور در پنج روستای «علی‌آباد»، «نظام‌آباد»، «حسین‌آباد»، «چشمه رعنا» و «آب باریک» در بخش مرکزی اقلید، علاوه بر امانت کتاب، روزنامه و نشریه به ارائه خدمات اینترنتی سیار نیز می‌پردازد.

وی با اشاره به فعالیت هشت کتابخانه عمومی نهادی و یک کتابخانه مشارکتی عمومی در شهرستان اقلید گفت: شهرستان اقلید بیش از ۹۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۶۰ درصد آن در مناطق شهری و ۴۰ درصد در مناطق روستایی ساکن هستند؛ پیش‌ازاین تنها در سه روستای احمدآباد، بابایی و شهرمیان کتابخانه عمومی وجود داشت اما با افتتاح این کتابخانه سیار، ارائه خدمات کتابخوانی در روستاهای اقلید افزایش چشمگیری خواهد داشت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از  ۹۳ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی شهرستان اقلید وجود دارد و بالغ‌بر سه هزار نفر نیز عضو کتابخانه‌های عمومی این شهرستان هستند. امیدواریم با افزایش امکانات کتابخانه‌های این منطقه، شاهد استقبال بیشتر مردم از کتابخانه‌های عمومی باشیم.

فرماندار اقلید نیز در این برنامه ضمن اشاره به حضور خیرین شهرستان در زمینه‌های مختلف، کار ارزشمند خانواده شهید جمالی برای گسترش فرهنگ کتابخوانی را شایسته تقدیر دانست و گفت: بهره‌برداری از کتابخانه سیار برای اولین بار در شهرستان‌ اقلید، نوید حرکتی فرهنگی و تأثیرگذار در حوزه فرهنگ شهرستان به‌ویژه در روستاها و مناطق محروم است که امیدواریم ادامه یابد.

صالح مشتاقی لار، جامعه دور از فرهنگ را جامعه‌ای بی‌تعادل نامید و فرهنگ را پایه و اساس همه فعالیت‌ها دانست.

گفتنی است اولین کتابخانه سیار اقلید به نام به «شهید جواد جمالی» یکی از چهار هزار شهید این شهرستان مزین شده است. این کتابخانه به همت خانواده خیر کتابخانه ساز حاج حسین جمالی و با اهدای یک دستگاه خودرو و تجهیز آن توسط اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اقلید به بهره‌برداری رسیده است که با افتتاح آن بیش از  ۲۰ درصد از مردم روستایی شهرستان اقلید از خدمات کتابخانه‌ای بهره‌مند ‌می‌شوند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: