کد خبر: 33257
تاریخ انتشار: جمعه, 27 بهمن 1396 - 19:55

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نشست تخصصی مادران قصه‌گو در گچساران استان کهگیلویه و بویراحمد

منبع : لیزنا
نخستین نشست تخصصی مادران قصه‌گو و اجرای لالایی باهدف ترویج قصه‌گویی برای کودکان و با حضور جمعی از بانوان شاغل، خانه‌دار و اعضای انجمن کتابخانه عمومی گچساران در کتابخانه عمومی امام خمینی این شهرستان برگزار شد.
نشست تخصصی مادران قصه‌گو در گچساران استان کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد، نخستین نشست تخصصی مادران قصه‌گو و اجرای لالایی باهدف ترویج قصه‌گویی برای کودکان و با حضور جمعی از بانوان شاغل، خانه‌دار و اعضای انجمن کتابخانه عمومی گچساران در کتابخانه عمومی امام خمینی این شهرستان برگزار شد.

کورش حسنی رئیس، اداره امور کتابخانه‌های عمومی گچساران در این مراسم گفت: قصه‌گویی یکی از بهترین روش‌های تربیت کودکان و انتقال مفاهیم آموزشی به آنها محسوب می‌شود، متأسفانه امروز بسیاری از مادران ترجیح می‌دهند فرزندانشان با دیدن یک کارتون به خواب رود اما نباید از نقش قصه‌گویی در تربیت کودکان غافل شد.

وی با اشاره به مزایای قصه‌گویی برای کودکان به‌ویژه در سنین پیش از دبستان گفت: قصه‌گویی برای کودکان توسط مادران، شامل استفاده از آرایه‌های کلامی و نحوه کاربرد آن و استفاده از زبان دوم و ابزار مناسب است.

حسنی افزود: ترویج و توسعه فن قصه‌گویی یکی از روش‌های جذاب و بنیادین جامعه‌پذیری است و این فرهنگ باید در جامعه رواج پیدا کند.

وی ادامه داد: افزایش سرانه مطالعه و فراهم کردن زمینه تبادل تجربه در میان مادران و جذب بانوان تحصیل‌کرده علاقه‌مند به فعالیت در این حوزه از اهداف برگزاری این نشست‌ها است.

حسنی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف برگزاری این برنامه فرهنگی، جذب والدین و کودکان به مطالعه و ایجاد ارتباط عاطفی بین والدین و کودکان است.

وی با اشاره به نقش قصه‌گویی در جامعه‌پذیری کودک و کمک به ایجاد نشاط اجتماعی و بهداشت روانی در مخاطب، ادامه داد: قصه‌گویی از گذشته‌های خیلی دور میان ایرانیان رواج داشته و قصه‌های بسیار جذاب سینه‌به‌سینه و یا مکتوب به ما منتقل‌شده است.

 گفتنی است، اجرای لالایی و قصه‌گویی جمعی از مادران، بخش پایانی این برنامه بود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: