کد خبر: 33328
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 02 اسفند 1396 - 11:39

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی انجام شد؛

دیدار سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی البرز با اعضای شورای اسلامی شهر فردیس

منبع : لیزنا
 سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی البرز در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی در استان با اعضای شورای اسلامی شهر فردیس دیدار و گفتگو کرد. 
دیدار سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی البرز با اعضای شورای اسلامی شهر فردیس

به گزارش لیزنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی البرز، سعید برزگری سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان البرز به همراه جمعی از مسئولین این اداره کل، در صحن شورای اسلامی شهر فردیس حاضر شد و با اعضای شورای شهر دیدار و گفت‌وگو کرد. 

در ابتدا گلشن شیرمحمدی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فردیس گزارشی از فعالیت های کتابخانه های عمومی شهرستان فردیس ارائه نمود. 

مجتبی قاسمی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی ضمن تشکر از فعالیت های خانم شیر محمدی گفت: اهتمام ویژه شورای شهر فردیس در مسائل فرهنگی، توجه ویژه به کتابخانه های عمومی است. 

وی در ادامه گفت: شورای اسلامی شهر و شهرداری در قبال پرداخت نیم درصد و دیگر خدمات به کتابخانه های عمومی، خواستار فعالیت کتابخانه ها در فرهنگ سازی مسائلی مانند حقوق شهروندی، شهروند سالم، فرهنگ آپارتمان نشینی، فرهنگ ترافیک و مسائلی از این دست است. 

قاسمی گفت: کمیسیون فرهنگی شورا و کتابخانه های عمومی باید دست در دست هم، به فرهنگ سازی شهر پرجمعیت فردیس بپردازند. و این امر با ارائه طرح و برنامه های ویژه کتابخانه ها و اجرا کردنش در سطح شهر امکانپذیر خواهد شد. 

رضا اسماعیلی ذبیحی رییس شورای اسلامی شهر فردیس با اشاره به کمبود زیرساخت ها در این شهرستان، گفت: جمعیت نیم میلیونی شهر فردیس باعث شده که این شهرستان با کمبود سرانه فضای زیرساختی  در تمام عرصه ها و بخصوص کتابخانه ها مواجه باشد. 

برزگری ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت فاطمه الزهرا (س) گفت: حضور در صحن شورای شهر فردیس و این درخواست و مطالبات شورا را باید به فال نیک گرفت. 

وی در ادامه گفت: آنچه امروز در این دیدار از سوی شورای محترم شهر فردیس از ما یعنی از کتابخانه های عمومی مطالبه می شود؛ یکی از دغدغه های اصلی ماست. 

سرپرست اداره کتابخانه های عمومی استان گفت: با توجه به کمبود سرانه فضای کتابخانه ای در فردیس، در صورتی که شهرداری، فضایی مناسب راه اندازی کتابخانه عمومی، در اختیار اداره کل کتابخانه ها قرار دهد، آن فضا به بهترین شکل، تجهیز و کتابخانه ایی در شان شهروندان راه اندازی خواهد شد. 

 

برزگری در پایان ضمن تشکر از حاضرین  برای همکاری هر چه بیشتر اعلام آمادگی کرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: