کد خبر: 33367
تاریخ انتشار: شنبه, 05 اسفند 1396 - 10:44

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

سه نشست کتاب‌خوان در کتابخانه عمومی قائمیه مشهد برگزار شد

منبع : لیزنا
 به همت کتابداران کتابخانه عمومی قائمیه مشهد مقدس، ۳ نشست کتاب‌خوان با معرفی ۲۰ اثر برگزار شد.
سه نشست کتاب‌خوان در کتابخانه عمومی قائمیه مشهد برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، به همت کتابداران کتابخانه عمومی قائمیه مشهد مقدس، نشست کتاب‌خوان مدرسه‌ای و کتابخانه‌ای و فعالیت‌های متنوع فرهنگی برگزار شد.

 عزت آشنا، مسئول کتابخانه عمومی قائمیه گفت: در بهمن‌ماه فعالیت‌های متنوعی ازجمله آذین کتابخانه، برگزاری نمایشگاه کتاب با موضوع انقلاب اسلامی، نصب روزشمار انقلاب، نصب بنر شهدا در مخزن کتابخانه، برگزاری دو نشست مدرسه‌ای در مدارس فتح المبین و امامت، برگزاری نشست کتاب‌خوان کتابخانه‌ای با موضوع انقلاب، شرکت در مراسم غبارروبی مزار شهدای انقلاب اسلامی در بهشت رضا (ع)، اهدای کتاب به کتابخانه توسط معاون شهردار منطقه ۴ و عضو شورای اسلامی شهر مشهد، روایتگری انقلاب هم‌زمان با زنگ کتابخوانی در مدرسه امامت، برگزاری جشن انقلاب در مدرسه شهید اصغری و فرهنگسرای انقلاب اسلامی، دیدار با جانبازان و برگزاری مسابقه نقاشی و کاردستی در مدرسه فتح المبین به همت کتابداران کتابخانه برنامه‌ریزی و اجرا شد.

برگزاری دو نشست کتاب‌خوان مدرسه‌ای در مدارس شهید اصغری و فتح المبین

به همت کتابداران کتابخانه عمومی قائمیه، ۲ نشست کتاب‌خوان مدرسه‌ای در مدارس شهید اصغری و فتح المبین برگزار شد. در این نشست‌ها ۱۰ کتاب با موضوع  انقلاب معرفی شد و نشست با اهدای لوح تقدیر به دانش آموزان به‌پایان رسید.

«داستان انقلاب» نویسنده: محمود طلوعی / ارائه توسط: علی حسینی

«داستان انقلاب» با موضوع تاریخ معاصر ایران، از انقلاب مشروطه تا انقلاب اسلامی را مورد تحلیل قرار می‌دهد.

«قصه‌های انقلاب برای بچه‌ها و نوجوان‌ها (دوره پنج‌جلدی)» نویسنده: نادر ابراهیمی / ارائه توسط: رضا محمدی

نادر ابراهیمی در زمان حیاتش ماجراهای انقلاب را که در تمام آن‌ها بچه‌ها نقش اساسی داشته‌اند، جمع‌آوری کرد. این قصه‌ها یا توسط بچه‌های انقلابی در نقاط مختلف کشور برای وی فرستاده‌شده و یا آن‌ها را در سفرهایش به سراسر ایران به دست آورده است.

«قصه‌های انقلاب: جای او خالی» نویسنده: نادر ابراهیمی / ارائه توسط: محمد بشکنی

«جای او خالی» از مجموعه قصه‌های انقلاب برای کودکان و نوجوانان است که نادر ابراهیمی بر اساس روایات نوجوانان شرکت‌کننده در انقلاب نوشته است.

«قصه انقلاب» نویسنده: علی پایاب / ارائه توسط: مجید رضائی

کتاب قصه انقلاب، در قالب نقاشی و با هدف انتقال ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب به نسل جدید و آشنایی و آگاهی کودکان و نوجوانان با وقایع تاریخ انقلاب تهیه شده است.

«و حرکت آغاز می‌شود» نویسنده: حمیدرضا شاه‌آبادی / ارائه توسط: حمید دارابی

کتاب «و حرکت آغاز می‌شود» روزشمار حرکتی است که در سال ۱۳۵۶ آغاز و به انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن‌ماه سال ۱۳۵۷ منجر شد. حمیدرضا شاه‌آبادی این کتاب خوش‌خوان را در ۳۶ صفحه به رشته تحریر درآورده است.

«کتاب شاه رفت» نویسنده: حمیدرضا شاه‌آبادی / ارائه توسط: زهرا باقری

این اثر با متنی بسیار قوی و تصاویری واقعی، فرار شاه را به‌خوبی نشان داده است.

«زیر بار ستم نمی‌کنیم زندگی» نویسنده: حمیدرضا شاه‌آبادی/ ارائه توسط: مریم مقدسی

این کتاب، مجلد دیگری از مجموعه «روزهای خدا» است که طی آن گزارشی از چگونگی شکل‌گیری وقایع روزهای  ۱۹ و ۲۰ آذرماه ۱۳۵۷ و راهپیمایی گسترده مردم در تاسوعا و عاشورا ـ علیه رژیم شاه ـ فراهم آمده است. شعارهای مردم، چگونگی تجمع، مسیرهای راهپیمایی، برخورد نیروهای ساواک، عکس‌العمل مردم، حوادثی که در گوشه و کنار اتفاق می‌افتد، اقدامات رژیم و به‌طورکلی حال و هوای این دو روز و تأثیر آن بر روند پیروزی انقلاب اسلامی، محتوای این گزارش را تشکیل می‌دهد. این کتاب برای مخاطبان گروه سنی «د» تهیه شده و با عکس‌هایی از صحنه‌های انقلاب و تظاهرات مردم همراه است.

«در طلوع آزادی» نویسنده: حمیدرضا شاه‌آبادی/ ارائه توسط: ملیکا شریفی

این کتاب گزارش روزهای ۲۱ و ۲۲ بهمن است؛ روزهایی که پیروزی نهایی انقلاب اسلامی و تغییر حکومت از رسانه‌ها رسماً اعلام می‌شود.

«امام آمد» نویسنده: حمیدرضا شاه‌آبادی فکری / ارائه توسط: منا امیری

این کتاب گزارشی از آخرین روزهایی است که مردم ایران منتظر ورود امام خمینی (ره) بودند.

«مسئله حجاب» نویسنده: استاد شهید مرتضی مطهری/ ارائه توسط: سمیرا حسینی

این کتاب سلسله سخنرانی ‏های استاد مطهری در انجمن اسلامی پزشکان در موضوع حجاب است.

 

برگزاری نشست کتاب‌خوان کتابخانه‌ای

به همت کتابخانه عمومی قائمیه، نشست کتاب‌خوان کتابخانه‌ای در سالن مطالعه بانوان برگزار شد. در این نشست ۹ کتاب با موضوع انقلاب توسط اعضای کتابخانه معرفی شد.

«صحیفه روح‌الله: وصیت‌نامه سیاسی- الهی امام خمینی (ره)» /ارائه توسط: رضا بتوئی

وصیت‌نامه حضرت امام (ره) عصاره تمام وصایایی است که در طول حیات پربرکت خویش برای امت بیان فرموده‌اند. این وصیت‌نامه، دستورالعمل تداوم انقلاب اسلامی و حفظ عزیزترین یادگار او (نظام جمهوری اسلامی بر محور ولایت‌فقیه) است.

«آسیب‌شناسی انقلاب اسلامی بر اساس وصیت‌نامه سیاسی - الهی امام خمینی (ره)» نویسنده: قاسم شبان نیا/ارائه توسط: کاظم موسوی

این کتاب در بحث آسیب‌شناسی انقلاب اسلامی، بر وصیت‌نامه امام متمرکز شده است. ایشان در این وصیت‌نامه، به دنبال معرفی آسیب‌ها و موانع فراروی انقلاب اسلامی و ارائه راهکارهایی برای حل آن‌ها بوده‌اند.

«سروش ملکوتی: متن وصیت‌نامه سیاسی-الهی حضرت امام خمینی (ره)» / ارائه توسط: محمد حسینی

این کتاب در چهار فصل کلیات و مفاهیم، آسیب‌های فرهنگی انقلاب اسلامی بر اساس وصیت‌نامه امام خمینی (ره)، آسیب‌های سیاسی و امنیتی انقلاب اسلامی بر اساس وصیت‌نامه امام خمینی (ره)، آسیب‌های اقتصادی انقلاب اسلامی بر اساس وصیت‌نامه امام خمینی (ره) تنظیم شده است؛ در پایان کتاب نیز، متن وصیت‌نامه امام خمینی (ره) آمده است.

«رهنمودهای جاودانه: وصیت‌نامه سیاسی-الهی امام خمینی (قدس سره)» به کوشش: سید محمد شفیعی مازندرانی / ارائه توسط: سید جواد جوادی

محتوای رهنمودهای امام(ره) در وصیت‌نامه را می‌توان در سه بخش خلاصه کرد: رهنمودهایی که به مردم ایران اختصاص دارد؛ سفارش‌هایی که به واحدها و اداره‌های خاص، اختصاص دارد و رهنمودهایی که مربوط به نوع بشر است... در این مجموعه، متن وصیت‌نامه سیاسی-الهی حضرت امام (ره) بدون هیچ دخل و تصرفی آمده است.

«لحظه‌های انقلاب» نویسنده: محمود گلابدره ای / ارائه توسط: عزت آشنا

این کتاب مستندگونه ای است از لحظه‌های اسطوره‌ای انقلاب مردم ایران که نویسنده شخصاً آزموده است. نویسنده در این کتاب سعی کرده با حفظ امانت و صداقت تا آنجا که خود ناظر عینی حوادث بوده وقایع انقلاب را نقل کند.

«پا به‌پای آفتاب: گفته‌ها و ناگفته‌ها از زندگی امام خمینی (س)» جلد پنجم، گردآوری: امیررضا ستوده / ارائه توسط: فاطمه مرادی

مجموعه ۶ جلدی «پا به‌پای آفتاب»، با محوریت بررسی سیره نظری و علمی امام خمینی (ره) از دیدگاه نزدیکان و یاران ایشان تدوین و منتشر شده است. قسمتی از این مجموعه، شامل خاطرات خانواده امام خمینی (ره) از کودکی تا رحلت ایشان است. خاطرات اعضای دفتر امام در قم، نجف، پاریس و جماران، خاطرات یاران، دوستان و شاگردان امام و خاطرات تیم پزشکی امام از زمان ورود ایشان به تهران در سال ۱۳۵۷ تا رحلت از موضوعات مهم مطرح‌شده در مجموعه ۶ جلدی «پا به‌پای آفتاب» است. اطلاعات و خاطرات مندرج در این مجموعه از آرشیو صداوسیما، روزنامه‌های کثیرالانتشار و مصاحبه‌های اختصاصی با نزدیکان و دوستان امام خمینی (ره) گردآوری‌ شده است.

«آیین انقلاب اسلامی، گزیده‌ای از اندیشه و آرای امام خمینی (ره)» دوره دوجلدی / ارائه توسط: فاطمه قربانی

این کتاب منتخبی از آرا و افکار امام راحل پیرامون اصول اعتقادی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی اسلام است و در سه بخش مبانی، علل و زمینه‌های انقلاب و فرهنگ و جامعه، به همراه مقدمه‌ای در معرفی وجوه گوناگون شخصیت امام به‌عنوان مصلح و احیاگر اسلام ناب، تقدیم دوستداران انقلاب شده است.

«جرعه‌ها: گزیده‌ای از بیانات رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی)» (دوره دوجلدی) به کوشش: حسن قدوسی زاده / ارائه توسط: اعظم عباسی

این مجموعه، بیانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در قالب کلمات قصار است که به مناسبت‌های گوناگون در میان دانشجویان و اقشار مختلف ایراد شده است. مجموعه فوق شامل ۲۴۰ نکته است که با بررسی تمام سخنرانی‌های ایشان از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۸۶ تدوین و تنظیم شد.

«اصلاح الگوی مصرف غذا» نویسنده: محمدصادق مروی / ارائه توسط: بی‌بی فاطمه رضو

یکی از اهداف عمده و بنیادین نظام و اندیشه سیاسی در اسلام، عدالت است. یکی از راه‌های کشف عدالت در جامعه‌این است که رفتارها و الگوهای شهروندان را با خواسته‌ها و الگوهای فرهنگ مقایسه کنیم. واقعیت این است که جامعه ما در مصرف، جامعه‌ای قرآنی نیست و نوع رفتار و الگوی آن، مصرف‌گرا است؛ اگر الگوها و کردارها را بهسازی کنیم، سرمایه و درآمدی کلان به دست می‌آوریم که دولت اسلامی را برای رسیدن به شاخص‌های عدالت اقتصادی و توزیع ثروت در جامعه یاری می‌دهد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: