کد خبر: 33370
تاریخ انتشار: شنبه, 05 اسفند 1396 - 10:49

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

عشایر روستای چاه تلخ استان خراسان رضوی یک روز را با کتاب گذراندند

منبع : لیزنا
در قالب اجرای برنامه‌های فرهنگی و با هدف چشاندن لذت مطالعه، کتابداران سبزواری یک روز را در جمع عشایر چاه تلخ سبزوار سپری کردند.
عشایر روستای چاه تلخ  استان خراسان رضوی یک روز را با کتاب گذراندند

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، در قالب اجرای برنامه‌های فرهنگی و با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و ایجاد رغبت به مطالعه، کتابداران سبزواری یک روز را در جمع عشایر چاه تلخ سبزوار سپری کردند.

معصومه فلاحی، سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی سبزوار به همراه چند تن از کتابداران، بخشدار و امام‌جمعه درحرکتی نمادین با حضور در روستای عشایرنشین چاه تلخ، ساعاتی به اجرای برنامه‌هایی دل‌نشین با هدف  ترویج کتاب و  کتابخوانی پرداختند.

سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی سبزوار در خصوص این مراسم گفت: طی مصوبه هیئت ‌وزیران مبنی بر تلاش در جهت بهره‌مندی مناطق عشایری از خدمات کتابخانه‌ای، اداره کتابخانه‌های عمومی سبزوار بر آن شد با حضور در روستاهای عشایرنشین شهرستان به ارائه خدمات کتابخانه‌ای بپردازد. این برنامه به‌صورت ماهیانه در مناطق عشایر نشین اجرا خواهد شد. در بین روستاهای عشایرنشین بخش روداب، روستای چاه تلخ و گراو  با بیشترین جمعیت عشایر نشین به‌عنوان پایلوت انتخاب شده است و زین پس برنامه‌های مختلفی در جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی در این روستا توسط اداره کتابخانه‌های عمومی سبزوار به‌صورت ماهانه انجام خواهد شد.

در ادامه حجت‌الاسلام زاهدی، امام‌جمعه شهر روداب، در سخنان خود روستای چاه تلخ را روستایی پاک و عاری از ناهنجاری‌های فرهنگی خواند.

وی با اشاره به وجود تنها مدرسه روستا در مقطع ابتدایی گفت: پس از مقطع ابتدایی دانش آموزان زیادی به دلیل نبود شرایط، از ادامه تحصیل بازمی‌مانند که در این حالت، کتاب خواندن و مطالعه کتبی در موضوعات مختلف سطح سواد و اطلاعات آن‌ها را افزایش می‌دهد.

مسابقه نقاشی، جمع خوانی کتاب توسط ۳۰ تن از دانش آموزان روستا و برگزاری مسابقات علمی و فرهنگی بخش‌هایی از این مراسم بود. این مسابقات که با شور و اشتیاق کودکان و نوجوانان روستا همراه بود،‌ با اهدای جوایزی به شرکت‌کنندگان پایان پذیرفت. همچنین به ‌تمامی ساکنین روستا یک نسخه کتاب از سوی اداره کتابخانه های سبزوار اهدا شد.

برای ترویج فرهنگ کتابخوانی بین ساکنین روستای چاه تلخ زین پس برنامه هایی نظیر جمع خوانی، نشست کتاب خوان، مسابقه نقاشی برگرفته از متن کتاب و ... با حضور ربابه قلعه نوی، مسئول کتابخانه مصطفی خمینی (ره) شهر روداب برگزار خواهد شد.

گفتنی است، روستای چاه تلخ در ۷۶ کیلومتری جنوب شهر روداب شهرستان سبزوار واقع شده است . این روستا باجمعیت ۳۳۰ نفر و موقعیت کوهپایه ای از مناطق عشایری روداب محسوب می شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: