کد خبر: 33378
تاریخ انتشار: شنبه, 05 اسفند 1396 - 11:03

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

بخش نابینایان کتابخانه مرکزی خوزستان میزبان کتاب‌خوان انقلاب شد

منبع : لیزنا
 به مناسبت ایام پیروزی انقلاب اسلامی نشست کتاب‌خوان انقلاب در بخش نابینایان کتابخانه مرکزی خوزستان برگزار شد.
بخش نابینایان کتابخانه مرکزی خوزستان میزبان کتاب‌خوان انقلاب شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، محمدحسن احسان دوست، مسئول بخش نابینایان کتابخانه مرکزی خوزستان از برگزاری نشست کتاب‌خوان انقلاب با حضور اعضای فعال در این بخش  خبر داد و گفت: انقلاب ما بر پایه‌ اسلام و برخاسته از متن اسلام بوده است. از طرفی از ابتدا که پیامبر اکرم (ص) اسلام را به‌عنوان دین برگزیده‌ خداوند اعلام کرد، مسلمانان دچار انواع فشارها و تحریم‌ها از سوی کفار شدند.

در این نشست پنج ‌تن از اعضای فعال و نابینای کتابخانه به معرفی کتاب پرداختند.

«حماسه هویزه» نوشته نصرت‌الله محمودزاده /معرفی‌کننده: شهلا عُبِیدی‌نِیسی

این کتاب شرحی از خاطرات و مشاهدات نویسنده در جریان عملیات رشادتمندانه‌ مردم هویزه در ۱۶ دی سال ۱۳۵۹ است که بخشی از سرگذشت شورانگیز و عاشقانه‌ جمعی از جوانان این دیار را به تصویر کشیده است.

نویسنده که خود به عنوان داوطلب در عملیات آزادسازی سوسنگرد و هویزه شرکت داشت، مشاهدات خود را مبنای نوشتن این کتاب قرار داده است.

«شاهرخ، حر انقلاب اسلامی: زندگینامه و خاطرات شهید شاهرخ ضرغام» تدوین گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی/معرفی‌کننده: محسن رضایی

این کتاب به شرح زندگی شهید شاهرخ ضرغام می‌پردازد. زندگی این شهید بزرگوار از جهت تحولی که در شخصیت ایشان پدید می‌آید، به دو برهه‌ تقسیم می‌شود. تا پیش از انقلاب و به‌واسطه مسیر زندگی کودکی و نوجوانی، وی در مکان‌های غیراخلاقی حاضر شده و مشغول به کار می‌شود. لیکن پس از انقلاب و به جهت شیفتگی نسبت به حضرت امام خمینی (ره) به نیروی انقلابی بسیار مؤثر و ارزشمندی ارتقا می‌یابد.

«خاطرات سبز: خاطرات آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران» نوشته جعفر حمزه /معرفی کننده: زهرا عسکری‌نژاد

در این کتاب به بررسی ابعاد راستین شخصیت رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تمامی جنبه‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ... در کنار اشاراتی به جنبه‌هایی از زندگی بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی پرداخته شده است.

«دختران خرمشهر» نویسنده: اختر دهقانی / معرفی‌کننده: سحر صادقی

این کتاب به روایت زندگی تعدادی از دختران خرمشهری می‌پردازد که هر یک به‌نوعی از وقایع تلخ دوران جنگ دچار آسیب‌های عاطفی شده‌اند. کتاب دارای نثری روان است و نویسنده توانسته به‌صورت گیرایی شرایط و حوادث آن دوران را برای مخاطب ترسیم کند.

«انقلاب اسلامی ایران ماهیت، زمینه‌ها و پیامدها» نوشته محمد شفیعی‌فر /معرفی‌کننده: محمود عُبِیدی‌نِیسی

این کتاب شرحی بر چیستی انقلاب اسلامی و مقایسه‌ آن با سایر انقلاب‌های جهان است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: