کد خبر: 33546
تاریخ انتشار: سه شنبه, 15 اسفند 1396 - 12:05

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

تاکید بر اجرای طرح سیر مطالعاتی یاوران موعود در مازندران

منبع : لیزنا
 نماینده ولی‌فقیه در مازندران در نشست شورای سیاست‌گذاری مهدویت، اجرای طرح سیر مطالعاتی یاوران موعود در کتابخانه‌های عمومی را مبین صحیح گفتمان مهدویت دانست.
تاکید بر اجرای طرح سیر مطالعاتی یاوران موعود در مازندران

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران، نشست شورای سیاست‌گذاری مهدویت مازندران با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان، رئیس بنیاد مهدویت، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی و دیگر دستگاه‌های فعال در موضوع مهدویت برگزار شد.

در این نشست آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی‌فقیه در استان با تأکید بر لزوم برجسته شدن فرهنگ مهدویت در سبک زندگی افراد، اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا فرهنگ مهدویت در جامعه به‌خوبی ساری و جاری شود. هفته مهدویت فرصت مناسبی برای انجام اقداماتی است که به تقویت گفتمان مهدویت کمک می‌کند. معرفی صحیح سیره، امامت و حکومت حضرت ولی‌عصر (عج) به مردم، لازمه پیشرفت و بقای دینی جامعه بوده و آثار آن نیز امیدبخش است.

وی ضمن پیشنهاد ایجاد کتابخانه‌های تخصصی با موضوع مهدویت جهت برداشتن گام‌های مهم در این زمینه، افزود: باید فکر و اندیشه مهدویت را در دنیا و کشور نشر و ترویج دهیم؛ دوره سیر مطالعاتی یاوران موعود در کتابخانه‌های عمومی در تبیین گفتمان مهدویت مؤثر واقع شده و تداوم آن بر میزان مخاطبان آن می‌افزاید.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران تصریح کرد: ترویج فرهنگ مهدویت، درواقع حفظ و صیانت از انقلاب اسلامی است و در آنچه از مهدویت بر ما تکلیف شده بایستی به‌درستی عمل کنیم.

آرزو ولی پور، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران نیز در این جلسه، موضوع مهدویت را از اولویت‌های مهم دینی و انقلابی مدیران و مردم برشمرد و اظهار داشت: در راستای انجام‌وظیفه ترویج فرهنگ مطالعه مفید، موضوع مهدویت را برای برگزاری دوره‌های سیر مطالعاتی برگزیدیم و با همکاری بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) و بهره‌مندی از اساتید خبره، دوره‌هایی را در تمامی شهرستان‌های استان و حتی برخی مناطق دوردست روستایی برگزار کردیم.

وی افزود: این دوره‌ها که با استقبال بیش از ۲ هزار نفر در سطح استان همراه بود، ثابت کرد که جامعه به ارائه مباحث مربوط به مهدویت تشنه است و با توجه به سرمایه‌گذاری‌های دشمنان و فرقه‌های انحرافی، در صورت غفلت از این موضوع، دشمنان با اعتقادات مردم بازی خواهند کرد و افکار و اندیشه‌های انحرافی را تقویت می‌کنند.

ولی پور با بیان اینکه راه مبارزه با کجروی ها، تبیین اندیشه‌های ناب است، گفت: کتابخانه‌های عمومی با افتخار پرچم این گفتمان را بالا گرفته است؛ امید است با این روش، موج عظیمی از آگاهی و بصیرت برخاسته از اعتقادات اصیل را به جامعه وارد کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به فعالیت‌های بخش کودک کتابخانه‌ها، اذعان کرد: با پرورش نیروی متخصص کتابدار در موضوع مهدویت، بخش کودک کتابخانه‌ها را به مراکزی برای شناخت صحیح امام زمان (عج) تبدیل خواهیم کرد.

وی افزود: در دهه مهدویت نیز برنامه‌هایی همچون نشست‌های تخصصی کتاب‌خوان با موضوع مهدویت در سطح استان برگزار می‌شود. با حمایت‌ها و همکاری‌های مسئولین استان می‌توانیم رونق بیشتری به این برنامه‌ها دهیم و با هم‌افزایی بر دامنه اثرگذاری برنامه‌ها بیفزاییم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نصوری، رئیس بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) مازندران نیز در این جلسه با قدردانی از همکاری دستگاه‌های فرهنگی و به‌ویژه کتابخانه‌های عمومی در برگزاری برنامه‌های مهدویت محور، خواستار ملی شدن این طرح‌ها در سطح کتابخانه‌ها شد.

وی افزود: روشن شدن افکار عمومی نسبت به مسئله مهدویت با تمام هجمه‌های فرهنگی و عنادهای صورت گرفته، کار آسانی نیست و با مجموعه‌ای از اساتید مجرّبی که به‌صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می‌کنند، می‌توانیم این عرصه از جهاد فرهنگی را به‌خوبی مدیریت کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نصوری آشنایی با معارف مهدوی از دوران کودکی را ضروری دانست و گفت: به دنبال ایجاد مهدهای مهدوی در کشور هستیم؛ برای تحقق این امر به آموزش و امکانات تخصصی نیازمند است و در این زمینه اقدامات اولیه صورت گرفته است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: