کد خبر: 33549
تاریخ انتشار: سه شنبه, 15 اسفند 1396 - 12:09

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

طرح ملی کتابخانه گردی در فارس با جدیت دنبال می شود

منبع : لیزنا
 جلسه شورای اداری کتابخانه های عمومی فارس با محوریت برنامه ریزی ساخت کتابخانه در شهرهای بدون کتابخانه و برنامه ریزی طرح ملی کتابخانه گردی در استان برگزار شد.
طرح ملی کتابخانه گردی در فارس با جدیت دنبال می شود

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام  روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان فارس، ششمین جلسه شورای اداری کتابخانه های عمومی استان فارس  در سال جاری به همراه جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر، با حضور روح الله منوچهری مدیرکل، کارشناسان ستادی و رؤسای ادارت کتابخانه های عمومی شهرستان های فارس برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس در ابتدای این دیدار به موفقیت استان در جشنواره های «عشایر و روستاهای دوستدار کتاب» و «پایتخت کتاب ایران» اشاره کرد و گفت: در چهارمین دوره این جشنواره ها استان فارس با برگزیده شدن سه روستا و یک شهر خوش درخشید که بسیاری از این موفقیت ها حاصل تلاش کتابداران و مجموعه کتابخانه های عمومی شهرستان هاست. این در حالی است که  تمامی شهرها و روستاهای ایران  به ویژه در مناطقی که کتابخانه های عمومی فعالیت می کنند، ظرفیت افتخارآفرینی در جشنواره های ملی را دارند.

روح الله منوچهری در ادامه با تصریح اینکه۱۹ شهر استان فارس کتابخانه ندارد، گفت: تأکید نهاد کتابخانه های عمومی کشور و اداره کل استان بر افتتاح کتابخانه در شهرها و روستاهای بیش از نفر ۱۵۰۰ نفر بدون کتابخانه است که این روند باید تسریع شود.

وی افزود: در برخی شهرهای استان فارس، پروژه هایی در دست اقدام است و تلاش بر این است که در سال جاری بخشی از این شهرها صاحب کتابخانه شوند؛ اولویت نیز با شهرهایی است که پروژه ساخت کتابخانه آن ها پیشرفت بیشتری دارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در ادامه همچنین از برنامه ریزی گسترده فارس برای استقبال از طرح ملی کتابخانه گردی خبر داد و گفت: استان فارس با میزبانی ۳۸ کتابخانه از طرح کتابخانه گردی بیشترین تعداد کتابخانه را در کشور دارد.

 منوچهری با اینکه همکاری گسترده تمامی کتابداران فارس در طرح کتابخانه گردی انتظار است، افزود: طرح ملی کتابخانه گردی امسال برای نخستین بار و همزمان با سالروز تأسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور و میلاد حضرت زهرا (س) برگزار می شود و فرصت خوبی است تا علاوه بر جذب مسئولان و علاقه مندان، افرادی را به حضور در کتابخانه دعوت کنیم که تاکنون هرگز به کتابخانه نیامده اند و این افراد بخش عظیمی از جامعه را تشکیل می دهند.

گفتنی است ارائه نکات اداری و امور مربوط به کتابخانه ها، بررسی دقیق نیازهای کتابخانه ها عمومی و گفت و گوی رؤسای ادارات درباره مسائل و مشکلات کتابخانه های شهرستان ها، دیگر بخش های گردهمایی مسئولان کتابخانه های عمومی فارس بود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: