کد خبر: 33551
تاریخ انتشار: سه شنبه, 15 اسفند 1396 - 12:13

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

اشتیاق کودکان گیلانی در اجرای طرح «با هم بخوانیم»

منبع : لیزنا
 مسئول کتابخانه عمومی میرزا کوچک جنگلی رشت گفت: کتاب‌های ارسالی در طرح با هم بخوانیم دقیقا متناسب با حوزه‌های مفهومی‌ که طرح درصدد آشناکردن گروه مخاطب با آنهاست.
اشتیاق کودکان گیلانی در اجرای طرح «با هم بخوانیم»

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان، ندا کریمی مسئول کتابخانه عمومی میرزا کوچک جنگلی رشت با اشاره به برگزاری طرح «با هم بخوانیم»  گفت: این طرح با هدف نهادینه‌کردن سبک زندگی اسلامی، ایرانی از رهگذر کتاب، برای کودکان رده‌ی سنی ۹ تا ۱۲ سال در تعدادی از کتابخانه‌های عمومی کشور از جمله کتابخانه میرزاکوچک‌جنگلی رشت در حال اجراست.

کریمی اضافه کرد: در این طرح سیر مطالعاتی مشخصی برای گروه مخاطب درنظرگرفته ‌شده و براساس اهداف اصلی طرح کتاب‌هایی انتخاب و به کتابخانه ارسال شده. سه قالب «بلندخوانی»، «جمع‌خوانی» و «مطالعه‌ فردی» برای مطالعه‌ کتاب‌های ارسالی درنظرگرفته‌شده که این قالب‌های متنوع مطالعه خودش از حسن‌های این طرح به‌حساب می آید.

وی گفت: کتاب‌های ارسالی دقیقا متناسب با حوزه‌های مفهومی‌ که طرح درصدد آشناکردن گروه مخاطب با آنهاست، انتخاب شده اند و خوشبختانه کودکان عضو کتابخانه علاقه زیادی به دورهمی‌های کتاب‌خوانی در کتابخانه دارند، به‌خصوص که فضاسازی مناسب مکان اجرای طرح، نام‌نویسی از کودکان، در اختیار گذاشتن بسته‌های ویژه، جوایزی که پیش‌بینی شده و مواردی از این دست به جذابیت کار افزوده و شکلی تقریبا جدی و رسمی به این طرح داده که  باعث شده در مقایسه با جلسات کتاب‌خوانی متداولی که همیشه در کتابخانه برگزار می‌شود، بچه‌ها اشتیاق مضاعفی به طرح کتاب‌خوانی «با هم بخوانیم» داشته باشند.

گفتنی است طرح سراسری باهم بخوانیم همزمان با سراسر کشور در دو باب کتابخانه عمومی میرزا کوچک جنگلی رشت و کتابخانه عمومی باقر العلوم(ع) شهرستان صومعه سرا در حال برگزاری است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: