کد خبر: 33554
تاریخ انتشار: سه شنبه, 15 اسفند 1396 - 12:19

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

گسترش همکاری کتابخانه‌های عمومی و مدارس استان مرکزی

منبع : لیزنا
 سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی با حضور در اداره کل آموزش‌وپرورش استان، با مدیرکل این سازمان دیدار و گفتگو کرد.
گسترش همکاری کتابخانه‌های عمومی و مدارس استان مرکزی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی مرکزی، علی‌اکبر احمدی، سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی با حضور در اداره کل آموزش‌وپرورش استان با شهریار فولادوند، مدیرکل این سازمان دیدار و گفتگو کرد. در این جلسه پیرامون انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین کتابخانه‌های عمومی و مدارس استان مرکزی بحث و تبادل‌نظر شد.

فولادوند، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان مرکزی در این جلسه گفت: با همکاری ارگان‌های مختلف، طرح‌های متنوعی در سطح مدارس استان مرکزی اجرا می‌شود؛ یکی از مشکلات جامعه ما این است که با کتاب مأنوس نیستیم؛ همکاری کتابخانه‌های عمومی و آموزش‌وپرورش به استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود می‌انجامد. برای ترویج کتابخوانی در میان دانش آموزان باید فضای لازم در مدارس ایجاد شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گفت: امروزه روش‌های دعوت و علاقه‌مندسازی غیرمستقیم اثرگذارتر است و برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان دانش‌آموزی، اقدام مفیدی است که باید در سطح مدارس توسعه پیدا کند. می‌توان سازوکار بهتری برای برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان دانش‌آموزی تعریف کرد که لازمه این امر انتخاب مدارس و مدیران علاقه‌مند به کتاب و کتابخوانی است.

وی افزود: لایه اصلی کار ما در آموزش‌وپرورش حوزه تربیت است و تلاش‌های ما زمانی به ثمر می‌رسد که تعلیم و تعلم به ارتقای اخلاق و معارف اخلاقی در دانش‌آموزان بیانجامد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان مرکزی در پایان افزود: مجموعه مدارس استان مرکزی این آمادگی را دارند تا با تمام توان در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی قدم بردارند.

علی‌اکبر احمدی، سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: سلسله نشست‌های کتاب‌خوان با هدف بهره‌مندی علاقه‌مندان کتابخوانی و اقشار مختلف جامعه از کتاب در کتابخانه‌ها، مدارس و مراکز فرهنگی برگزار می‌شود. این جلسات به‌منظور به اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده‌شده و با هدف ترویج و تبلیغ مطالعه در قالب معرفی کتاب برگزار می‌شود و در فضایی صمیمی تلاش دارد تجربیات مطالعاتی افراد کتاب‌خوان را برای سایر علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی به اشتراک گذارد.

وی ادامه داد: این نشست‌ها به‌صورت منظم و ماهانه در مرکز استان و شهرستان‌ها برگزار می‌شود و ماحصل جلسات، معرفی بیش از ۴۹۰۰ عنوان کتاب مفید برای مخاطبان و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی در یک سال اخیر بوده است. همچنین در سال جاری ۲۰۷ نشست کتاب‌خوان دانش‌آموزی به همت کتابداران و با همکاری شایسته مدیران و معلمان در سطح مدارس استان مرکزی برگزار شده است. از فواید برگزاری این نشست‌ها علاوه بر ترویج کتابخوانی می‌توان به تقویت اعتمادبه‌نفس در بین دانش آموزان و شناسایی استعدادهای موجود اشاره کرد.

احمدی در پایان با دعوت از مدیرکل آموزش‌وپرورش استان مرکزی جهت حضور در طرح کتابخانه‌گردی گفت: طرح کتابخانه‌گردی امسال به مناسبت گرامیداشت چهاردهمین سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای نخستین بار روز پنجشنبه ۱۷ اسفندماه در استان مرکزی برگزار می‌شود؛ در این روز ۱۲ کتابخانه میزبان مسئولان سراسر استان ازجمله فرمانداران، شهرداران، بخشداران، دهیاران، اعضای شورای اسلامی شهر و روستا، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، ائمه محترم جمعه و جماعت، اعضای انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی استان‌ و شهرستان‌ها و گروه‌های مرجع و نخبگان خواهند بود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: