کاشت نهال درکتابخانۀ مرکزی آستان‌قدس‌رضوی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط‌عمومی وامور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسنادآستان‌قدس‌رضوی، طی این اقدام که برای نخستین بار در روز درختکاری و در حیاط میانی کتابخانۀ مرکزی آستان‌قدس‌رضوی انجام شد، تعداد هشت اصله نهال میوه به دست جمعی از مدیران این سازمان کاشته شد. رئیس سازمان یاد شده در گفتگو با خبرنگار ما این حرکت را ادای دین به درخت‌هایی خواند که در زندگی صنعتی امروز آخرین پناهگاه انسان برای دستیابی به هوای تازه هستند.

محمدهادی زاهدی با بیان اینکه درختان، ریه‌های زمین هستند، تأکید کرد: کاشت درخت یعنی ایجاد امکان تنفس برای نسل امروز و فردا و بهره‌مندی انسان اسیرِ آهن و سیمان از زیبایی‌های طبیعت. وی نامگذاری این روز را به درختکاری، فرصتی مغتنم در جهت خدمت به طبیعت و همچنین انسان  امروز و فردا دانست وگفت: خداوند از طریق درخت، هوای تازه، میوه‌های رنگارنگ و زیبایی چشم‌نواز و غیرقابل جایگزین را به مخلوقات خود هدیه کرده است که امروز بهانه‌ای برای تقدیر از این مواهب الهی است.

گفتنی است در این حرکت، رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان‌قدس‌رضوی، وتعدادی از معاونان و مدیران سازمان حضور داشتند و اقدام به کاشت نهال کردند.