کد خبر: 33563
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 16 اسفند 1396 - 08:56

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

بازشناسی زنان نیکوکار، واقف و هنرمند در تاریخ ایران و اسلام

منبع : لیزنا
امروز هم‌زمان با آیین گرامی‌داشت میلاد حضرت فاطمه سلام‌الله علیها، سه سخنرانی در بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران برگزار می‌شود
بازشناسی زنان نیکوکار، واقف و هنرمند در تاریخ ایران و اسلام

سخنرانی‌های علمی و تاریخی با هدف بازشناسی زنان نیکوکار، واقف و هنرمند در تاریخ ایران و اسلام، هم‌زمان با برپایی آیین گرامی‌داشت میلاد حضرت فاطمه سلام‌الله علیها در کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می‌شود.

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، در این آیین گرامی‌داشت در روز چهارشنبه 16 اسفندخورشیدی،  علی سروری مجد، دبیر جایزه جهانی گوهرشاد درباره «بانو گوهرشاد، واقف و حامی فرهنگ»، الهام ملک‌زاده، عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی درباره «زنان واقف در تاریخ ایران» و فاطمه قاضیها، پژوهشگر تاریخ قاجار درباره «ام سلمه، خوش‌نویسی از دوره قاجار» سخن می‌رانند.

این سخنرانی‌ها با هدف بازشناسی زیست و جایگاه تاریخی زنان نیکوکار، واقف و هنرمند در تاریخ ایران و اسلام انجام می‌پذیرد. هم‌زمان با این سخنرانی‌ها و برگزاری آیین گرامی‌داشت، نمایشگاه تک اثر مجله «زبان آموزگار» از دستاوردهای کوشش‌های رسانه‌ای جبار باغچه‌بان، بنیان‌گذار نخستین مدرسه ناشنوایان ایران در تبریز و از پیشگامان شعر و ادبیات کودکان، نیز گشایش می‌یابد.

آیین گرامی‌داشت میلاد حضرت فاطمه سلام‌الله علیها در روز چهارشنبه 16 اسفند خورشیدی ساعت 15 در موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک به نشانی «میدان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد» برگزار می‌شود. کتابخانه و موزه ملی ملک، دوستداران فرهنگ و هنر ایرانی- اسلامی را به حضور در این آیین گرامی‌داشت فرامی‌خواند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: