دوره آموزشی «مدیرت بحران در کتابخانه‌های عمومی»  در خراسان شمالی برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی، دوره آموزشی «مدیرت بحران در کتابخانه‌های عمومی» با تدریس محمود ثمینی سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی استانداری خراسان شمالی و فرماندار شهرستان بجنورد و  حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی و تمامی کتابداران استان و کارشناسان ستادی در سالن اجتماعات کتابخانه عمومی علامه دهخدا بجنورد برگزار شد.

ثمینی برگزاری در حایشه برگزاری این دوره، آموزش های ضمن خدمت را از ارکان اصلی هر سازمان دانست و بر لزوم روزآمدسازی دانش نیروی انسانی برای رفع نیازهای سازمان تأکید کرد.

ثمینی در ادامه تصریح کرد: آموزش، توسعه پایدار را به دنبال دارد و بهره‌وری را بالا می‌برد؛ اگر تمامی امکانات موجود باشد ولی نیروی انسانی خلاق وجود نداشته باشد، کار به سرانجام مطلوب نمی‌رسد.

وی همچنین با اشاره به ‌ضرورت برگزاری این دوره، گفت: با توجه به حادثه‌خیز  بودن کشور ما و صعب‌العبوری مناطق، مدیریت بحران و مقابله با حوادث طبیعی به‌صورت علمی وظیفه ماست و ما باید با وظایف خود آشنایی داشته باشیم.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری خراسان شمالی ضرورت هماهنگ شدن بین دستگاه ها و کارگروه های مختلف در مدیریت بحران را بسیار مهم  دانست و افزود: مانورها برای هماهنگی بیشتر برای مواجه با بحران است.

 فرماندار شهرستان بجنورد در پایان خاطرنشان کرد: آموزش ها برای مواجهه با بحران از آموزش انفرادی شروع شده و به سمت مانورهای جمعی که باعث هماهنگی و آمادگی جمعی می شوند خواهند رفت.