کد خبر: 33661
تاریخ انتشار: دوشنبه, 21 اسفند 1396 - 09:57

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

شرکت معاون استاندار اردبیل در طرح کتابخانه گردی

منبع : لیزنا
  معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: خانواده‌ها و مدارس نقش بسیار مهمی در توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی دارند و باید سرمایه‌گذاری‌ها در این حوزه انجام شود.
شرکت معاون استاندار اردبیل در طرح کتابخانه گردی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل: علی نواداد با حضور در کتابخانه مرکزی اردبیل و در جریان بازدید از اجرای طرح کتابخانه‌گردی در شهر اردبیل اظهار کرد: ما تا زمانی که از دوران کودکی زیرساخت مطالعه و کتابخوانی را برای فرزندان خود فراهم نیاوریم رغبت جوانان و نوجوانان ما به امر کتاب و کتاب خوانی به سختی میسر خواهد شد.

 

وی افزود: اجرای طرح‌هایی نظیر کتابخانه‌گردی می‌تواند زمینه ترغیبی و تشویقی مقطعی باشد اما خود خانواده‌ها باید در منزل به گونه‌ای عمل کنند تا کودک و نوجوان ما با کتاب و امر مطالعه به صورت عملی آشنایی پیدا کند

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل با تبریک ۱۷ اسفند سالروز تشکیل نهاد کتابخانه‌های عمومی بیان کرد: به همین مناسبت همکاران ما در اداره کل کتابخانه‌های عمومی در سطح استان تلاش می‌کنند تا آحاد مردم به ویژه علاقمندان و گروه‌های مختلف جامعه را با امر کتاب و کتابخوانی آشنا کنند تا بیشتر و بهتر این امر توسعه یابد.

 

نواداد ظرفیت‌های استان را در حوزه فرهنگی و کارهای اجتماعی و هنری بی‌نظیر توصیف کرد و افزود: با توجه به سبقه غنی این استان در فعالیت‌های فرهنگی و هنری باید با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی کارآمد به ویژه جوانان و نوجوانان کار را به سمتی حرکت دهیم تا میل و رغبت به امر مطالعه بیش از پیش نمود پیدا کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۷۷ باب کتابخانه عمومی در استان اردبیل فعالیت می‌کنند که ۶۳ باب آن کتابخانه نهادی و ۱۴ باب مشارکتی است.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل فعالیت کتابخانه‌های عمومی را در دوردست‌ترین روستاها و مناطق محروم استان یادآور شد و افزود: تمام تلاش ما بر این است تا در قالب فعالیت‌های موثر فرهنگی امر کتاب و کتابخوانی را به همراه تامین برخی زیرساخت‌ها توسعه داده و تقویت کنیم که در این باب اولویت ما جلب مشارکت خیرین و گروه‌های مشارکت کننده است تا زمینه ساخت، توسعه و تجهیز کتابخانه‌ها فراهم آید.

 

نواداد در پایان ادامه داد: قطعا خانواده‌ها در تقویت فرهنگ کتابخوانی و تعالی این محیط نقش اساسی و بی‌بدیلی دارند و ما اگر می‌خواهیم محیط علم و دانش و آگاهی را تقویت کنیم باید این کار را از نهاد خانواده و مدرسه شروع کرده و آن را به نتیجه برسانیم.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: