شرکت معاون استاندار اردبیل در طرح کتابخانه گردی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل: علی نواداد با حضور در کتابخانه مرکزی اردبیل و در جریان بازدید از اجرای طرح کتابخانه‌گردی در شهر اردبیل اظهار کرد: ما تا زمانی که از دوران کودکی زیرساخت مطالعه و کتابخوانی را برای فرزندان خود فراهم نیاوریم رغبت جوانان و نوجوانان ما به امر کتاب و کتاب خوانی به سختی میسر خواهد شد.

 

وی افزود: اجرای طرح‌هایی نظیر کتابخانه‌گردی می‌تواند زمینه ترغیبی و تشویقی مقطعی باشد اما خود خانواده‌ها باید در منزل به گونه‌ای عمل کنند تا کودک و نوجوان ما با کتاب و امر مطالعه به صورت عملی آشنایی پیدا کند

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل با تبریک ۱۷ اسفند سالروز تشکیل نهاد کتابخانه‌های عمومی بیان کرد: به همین مناسبت همکاران ما در اداره کل کتابخانه‌های عمومی در سطح استان تلاش می‌کنند تا آحاد مردم به ویژه علاقمندان و گروه‌های مختلف جامعه را با امر کتاب و کتابخوانی آشنا کنند تا بیشتر و بهتر این امر توسعه یابد.

 

نواداد ظرفیت‌های استان را در حوزه فرهنگی و کارهای اجتماعی و هنری بی‌نظیر توصیف کرد و افزود: با توجه به سبقه غنی این استان در فعالیت‌های فرهنگی و هنری باید با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی کارآمد به ویژه جوانان و نوجوانان کار را به سمتی حرکت دهیم تا میل و رغبت به امر مطالعه بیش از پیش نمود پیدا کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۷۷ باب کتابخانه عمومی در استان اردبیل فعالیت می‌کنند که ۶۳ باب آن کتابخانه نهادی و ۱۴ باب مشارکتی است.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل فعالیت کتابخانه‌های عمومی را در دوردست‌ترین روستاها و مناطق محروم استان یادآور شد و افزود: تمام تلاش ما بر این است تا در قالب فعالیت‌های موثر فرهنگی امر کتاب و کتابخوانی را به همراه تامین برخی زیرساخت‌ها توسعه داده و تقویت کنیم که در این باب اولویت ما جلب مشارکت خیرین و گروه‌های مشارکت کننده است تا زمینه ساخت، توسعه و تجهیز کتابخانه‌ها فراهم آید.

 

نواداد در پایان ادامه داد: قطعا خانواده‌ها در تقویت فرهنگ کتابخوانی و تعالی این محیط نقش اساسی و بی‌بدیلی دارند و ما اگر می‌خواهیم محیط علم و دانش و آگاهی را تقویت کنیم باید این کار را از نهاد خانواده و مدرسه شروع کرده و آن را به نتیجه برسانیم.