کد خبر: 33669
تاریخ انتشار: دوشنبه, 21 اسفند 1396 - 10:18

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

شرکت  نماینده اهواز،کارون، باوی و حمیدیه در کتابخانه گردی خوزستان

منبع : لیزنا
نماینده اهواز در مجلس گفت: توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی می تواند نقش موثری در پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی داشته باشد و این طرح باید بعنوان عادت در خانواده ها نهادینه شود.
شرکت  نماینده اهواز،کارون، باوی و حمیدیه در کتابخانه گردی خوزستان

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان؛ محمد جواد کاظم نسب الباجی در حاشیه بازدید از طرح ملی کتابخانه گردی در کتابخانه مرکزی اهواز درجمع خبرنگاران اظهار کرد: کتابخانه ها در همه نقاط اهواز گسترش پیدا کرده اند و در جاهایی که فکر نمی کردم کتابخانه باشد کتابخانه وجود دارد و از این بابت مایه خوشحالی است؛ خوزستان استانی متشکل از چند قومیت و زبان است و اینجا کار فرهنگی مهم تر از جاهای دیگر است.

وی افزود: یکی از اهداف ما همین توسعه کتابخانه ها است و فرهنگ و اقوام استان باید به سایر استان ها و خارج کشور معرفی شوند که یکی از این راه ها کتاب است و مهمترین راه های انتقال مفاهیم و فرهنگ ما از راه کتابخانه های عمومی است که امروز به همین مناسبت در این محل حضور پیدا کردیم .

نماینده اهواز در مجلس تصریح کرد: هویت و زبان های ما از طریق کتاب و فرهنگ مکتوب نسل به نسل منتقل شده و باید از طریق کتاب هم گسترش پیدا کند و امروزه می طلبد فرزندان ما از طریق کتابخانه های عمومی به این مهم دست یابند.

کاظم نسب الباجی با بیان اینکه کتابخوانی مرتبط با وضعیت اجتماعی مملکت است و جوانان ما با توجه به بیکاری در جامعه و بالا بردن آمار آن به طور طبیعی حوصله کتاب خواندن و مطالعه را ندارند، گفت: اما توسعه فرهنگ کتابخوانی می‌تواند نقش موثری در پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی داشته باشد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: