کد خبر: 33674
تاریخ انتشار: دوشنبه, 21 اسفند 1396 - 10:38

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

حضور اداره کل کتابخانه های عمومی استان ایلام در «جشنواره روستایی»

منبع : لیزنا
اداره کل کتابخانه های عمومی استان با برگزاری «مسابقه کتابخوانی» در جشنواره روستایی برگزار شده توسط استانداری ایلام حضور یافت.
حضور اداره کل کتابخانه های عمومی استان ایلام در «جشنواره روستایی»

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام؛ امروز یکشنبه ۲۰اسفندماه مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همراه با کارشناسان ستادی با برگزاری «مسابقه کتابخوانی»در جشنواره تولیدات فرهنگی، ورزشی و هنری روستایی حضور یافتند.

با توجه به مصوبات کارگروه زنان و خانواده استانداری در خصوص برگزاری جشنواره روستایی در روستای آبزا بخش چوار و همزمان با سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و هفته زن و روز مادر، اداره کل کتابخانه های عمومی استان ایلام با برگزاری مسابقه کتابخوانی از کتاب «خاطر نازک گل» در این جشنواره حضور یافت.

کتاب خاطر نازک گل نگاهی نو به زندگی و شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) نمونه و اسوه همه زنان عالم است و در جهت ارج نهادن به شخصیت آن بزرگوار و همچنین آشنایی کودکان و نوجوانان به مسائل مذهبی و دینی، در بین دانش آموزان «دبستان رحمت» روستای آبزا برگزار شد.

«خاطر نازک گل» جلد سوم از مجموعه چهارده جلدی «سیره کاربردی چهارده ‌معصوم(ع)» یا «سبک زندگی معصومین(ع)» نوشته حسین سیدی است که در دهه ۸۰، برنده جایزه کتاب سال حوزه علمیه قم شد. در این مجموعه سعی می‌شود مسایل مختلف زندگی از دیدگاه اهل بیت(ع) بیان شود و هدف این مجموعه پاسخ به این سئوال است که در روزگار امروز و برای انسان قرن بیست‌ و یکم چگونه اهل بیت(ع) می‌توانند الگو باشند و چگونه آنها می‌توانند گرهی از زندگی مردم باز کنند.

این سیره کاربردی که بیش از ۵۰ موضوع مثل سیمای ظاهری، سیمای باطنی، سبک زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی و سیاسی، دفاع از ولایت، خطبه‌های انقلابی حضرت(س)، ماجرای فدک، ارتباط با خدا، دیگران و طبیعت، حقوق مخالفان و حیوانات و... را شامل می‌شود، برای عموم مردم به ویژه جوانان و نوجوانان نوشته شده است.

گفتنی است این مسابقه کتابخوانی با همکاری فرمانداری شهرستان ایلام برگزار گردید و در پایان مراسم به ۵نفر از دانش آموزان جوایزی اهداء گردید.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: