برگزاری تور کتاب کودک توسط کتابخانه عمومی دکتر شریعتی در «روستای وچکبود» در ایلام

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان ایلام، افتخارمؤمنی، مسئول کتابخانه عمومی دکتر شریعتی سرابباغ از اجرای دومین تور فرهنگی کتاب کودک در آستانه سالروز تأسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور با نام «اهداء کتاب، اهداء آینده» به کودکان خبر داد.

مومنی با بیان اینکه یکی از راه های ترویج و تشویق مردم به کتاب و کتابخوانی اهدای کتاب به آنان است افزود: در این برنامه سعی بر این است با سرکشی به چند روستای شهر سرابباغ (غیر از روستاهایی که برنامه امانت کتاب در آنها انجام می گیرد) کتاب هایی در گروه سنی کودکان به آنان  اهدا شود.

دومین روستایی که برای این برنامه در نظر گرفته شد روستای وچکبود بود که در این تور چند ساعته و در یک روز کاملا بهاری و در دامان طبیعت، دیدار و اهدای کتاب  به کودکان روستا صورت پذیرفت و به ۴۹ نفر از کودکان این روستا  کتابهایی در گروه سنی کودک اهدا شد.

مومنی بزرگترین هدف این طرح را ترویج فرهنگ اهدای کتاب و کتابخوانی در سنین کودکی در میان کودکان دانست و افزود: تور کتاب کودک فعالیتی فرهنگی با رویکردی داوطلبانه و خیرخواهانه است که به همت کتابخانه عمومی دکتر شریعتی  آغاز شده است. این کتابخانه در صدد است با بهره گیری از قابلیت ها و ظرفیت ­های مناطق روستایی، با اهدا کتاب و اجرای فعالیت­ های فرهنگی-ترویجی به گسترش فرهنگ کتابخوانی و اشاعه  فرهنگ اهداء کتاب در مناطق روستایی بپردازد.

وی همچنین ادامه داد: معمولا در اجرای هر چه منظم تر برگزار شدن این طرح نیاز به همکاری خوب مدیران و معلمان مدارس روستائی داریم که خوشبختانه تا کنون همکاری صمیمانه ای از طرف این عزیزان با ما شده است.