برگزاری نشست «جمع خوانی» از کتاب «موریس و کتاب های پرنده» در ایلام

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان ایلام؛ طاهره رستمی، مسئول کتابخانه عمومی شهدای زیرتنگ بیجنوند شهرستان چرداول از برگزاری «نشست جمع خوانی و قصه گویی» با حضور گروهی از اعضای نوجوان در محل کتابخانه خبر داد.

رستمی گفت: در این نشست کتاب « موریس و کتاب های پرنده»  نوشته «ویلیام جویس» که توسط نشر «پرتقال» منتشر شده است، معرفی و جمع خوانی شد.

وی گفت: این کتاب، داستان مردی به نام موریس است که طوفان تمام خانه و زندگی و شهرش را نابود کرده است. موریس از شهر خود رفته و مسیری نا معلوم را در پیش می گیرد. در بین راه زنی را میبیند که با کتاب هایش پرواز می کند. زن در حالی که به سوی آسمان پرواز می کند یکی از کتاب هایش را به سوی موریس پرت می کند و این کتاب موریس را وارد دنیاها و تجربه های تازه ای می کند.از این کتاب یک انیمیشن هم به همین اسم ساخته شده است.

مسئول کتابخانه عمومی شدای زیرتنگ بیجنوند گفت: در پایان این نشست که هر هفته روزهای پنج شنبه با حضور اعضای کودک و نوجوان در کتابخانه عمومی شهدای زیرتنگ بیجنوند برگزار می شود، چند نفر از اعضا با انتخاب کتاب هایی از بخش کودک، داستان های جذاب آن کتاب ها را برای دوستان خود قصه گویی کردند.