شرکت امام جمعه بیله‌سوار در طرح کتابخانه گردی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل : حجت ‌الاسلام کریم قیاسی در جریان اجرای طرح کتابخانه‌گردی با حضور در کتابخانه  عمومی الغدیر بیله‌سوار با اشاره به آیات و روایات قرآنی و اسلامی از بها دادن دین الهی به امر کتاب و کتابخوانی در مسیر افزایش آگاهی و بصیرت و دانایی اظهار کرد: در شرایط حساس کنونی نیز ما به شدت نیازمند توسعه و تقویت امر علم‌آموزی و همچنین اندوختن دانش سودمندی هستیم که می‌تواند نقطه تحول در جامعه و تحولات آن باشد.

وی از قدرت علم و آگاهی به عنوان عنصر برتری‌جوئی در عصر حاضر و کنونی یاد کرد و گفت: لازمه این دانش‌ آموختن رجوع به کتاب و امر مطالعه متقن است که تنها با تکیه بر کتاب و کتابخوانی این امر می‌تواند میسر باشد.

امام جمعه شهرستان بیله‌سوار به غفلت‌های سال‌های اخیر در حوزه کتاب و گرایش به مطالعه متون مکتبی اشاره و خاطرنشان کرد: هرچند پیشرفت‌های تکنولوژی عصر حاضر انسان راحت طلب را از کتاب و کتابخوانی و لذت شیرین آن محروم کرده اما شایسته است در تقویت این امر مهم تاکید و توجه بیشتر ما به کتاب و کتابخوانی باشد که قطعا اجرای طرح‌هایی نظیر کتابخانه‌گردی می‌تواند اسباب آشنایی بیشتر اقشار جامعه را با این امر مهم فراهم کند.

قیاسی تصریح کرد: در شرایط کنونی و با احداث کتابخانه‌ها و قرائت خانه‌های متعدد باید توسعه کتابخوانی و دسترسی راحت مردم به این بخش فراهم آید که در این باب امیدواریم برخی ضعف‌ها و کاستی‌ها نیز به تدریج برطرف و زمینه توجه جدی‌تر به امر مطالعه مورد دقت نظر قرار گیرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بیله‌سوار افزود: ما باید این فرهنگسازی را از خانواده‌ها و مدارس آغاز کنیم تا بتوانیم در میان مدت و بلندمدت اهدافمان را به شکل کامل و شایسته عینیت بخشیم.

امام جمعه شهرستان بیله سوار در پایان این دیدار قسمتی از کتابهای کتابخانه شخصی خود را به کتابخانه عمومی الغدیر بیله سوار اهدا کرد.