کد خبر: 33770
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 24 اسفند 1396 - 13:31

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

شر کت رئیس مرکز کرمانشناسی در کتابخانه گردی استان کرمان

منبع : لیزنا
رئیس مرکز کرمان‌شناسی در بازدید از کتابخانه مرکزی کرمان در جریان طرح ملی کتابخانه‌گردی، این طرح را باب تازه‌ای در حوزه کتاب و کتابخوانی برشمرد و گفت: جای گردش‌های فرهنگی در جامعه امروز ما خالی است. 
شر کت رئیس مرکز کرمانشناسی در کتابخانه گردی استان کرمان

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان، محمدعلی گلاب‌زاده رئیس مرکز کرمان‌شناسی با تبریک چهاردهمین سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی به صاحبان نشر، کتابداران و همه افرادی که در امر کتاب و کتابخانه‌ها سهیم هستند، اظهار داشت: در میان همه گردش‌هایی که در استان برگزار می‌شود، جای گردش‌های فرهنگی خالی بود و امروز به عنوان طرح کتابخانه‌گردی باب تازه‌ای گشوده شده است.

وی با ابراز امیدواری از اینکه در سال‌های آینده شاهد حضور گسترده‌تر آحاد جامعه در امر کتابخانه‌گردی به عنوان امری بسیار حیاتی باشیم، ادامه داد: پیشانی فرهنگ هر جامعه‌ای کتاب، کتابخانه‌داری و کتابخوانی است و جامعه و ملتی که با این مقوله بسیار مهم و ارزشمند بیگانه باشد نمی‌تواند در دنیای امروز داعیه پیشرفت و تمدن فرهنگ داشته باشد. 

رئیس مرکز کرمان شناسی با اشاره به بازدید خود از بخش‌های مختلف کتابخانه مرکزی کرمان تصریح کرد: آنچه را امروز شاهد بودم مجموعه بسیار ارزشمندی است که از نخستین روزهای شکل‌گیری آن در جریان جزئیات قرار داشتم و انس و افت خاص با مجموعه دارم. 

گلاب زاده گفت: اعتقاد من بر این است که اگرچه امروز دنیای مجازی مقدار زیادی از ارزش‌های فرهنگی حضوری را گرفته، اما با این حال همان طور دنیا به سمت طرد کردن شبکه‌های مجازی از بخش ارزش‌های واقعی پیش می‌رود و دوباره بر آن است که کتاب و کتابخانه‌ها را احیا و مردم را با کتاب مانوس کند.

وی خاطرنشان کرد: حال و هوای کتاب است که انسان‌ها را به سمت و سوی تعالی و ترقی پیش می‌برد، مهم این است که زمانی یک صفحه کتاب را می‌خوانیم، وقتی نگاهمان در کلمات می‌افتد، روح و انس و الفت کتاب دست می‌دهد.

گلاب زاده گفت: اگر بزرگان ما در گذشته به جایگاهی رسیدند که توانستند فخر جامعه خود باشند به این دلیل است که برای به دست آوردن چند سطر، ساعت‌ها و روزها تلاش کردند و کتابخانه‌ها و شهرهای مختلف را سر زدند تا آن سطح جان مایه حیات فرهنگی آنها باشد.

وی گفت: امیدواریم سال‌های آینده شاهد باشیم در این روز این فضای کتابخانه ملی و دیگر کتابخانه ما مملو از جمعیت علاقه مند و عاشق باشد.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: