کد خبر: 33783
تاریخ انتشار: شنبه, 26 اسفند 1396 - 11:24

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

با حضور علیرضا مختارپور کتابخانه عمومی اندیشه خلیج فارس در شهر قشم افتتاح شد

منبع : لیزنا
با مشارکت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و سازمان منطقه آزاد قشم، کتابخانه عمومی «اندیشه خلیج فارس» در شهر قشم افتتاح شد.
با حضور علیرضا مختارپور کتابخانه عمومی اندیشه خلیج فارس در شهر قشم افتتاح شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، کتابخانه عمومی «اندیشه خلیج فارس» شامگاه چهارشنبه ۲۳ اسفند با حضور علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، محمد اله‌یاری، معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد، محسن زینعلی تختی مدیرکل کتابخانه های عمومی هرمزگان، حمیدرضا مومنی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، رسول اکبری معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، علیرضا کمساری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قشم، علیرضا نصری فرماندار، شهردار درگهان و دیگر مسئولان این شهرستان در قشم افتتاح شد.

امینه دریانورد، رییس اداره کتابخانه های عمومی قشم در ابتدا گزارشی از روند ساخت کتابخانه «اندیشه خلیج فارس» ارائه کرد.

علیرضا مختار پور نیز در این مراسم از اهتمام حمیدرضا مومنی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در راه اندازی کتابخانه مرکزی قشم قدردانی کرد و افتتاح این کتابخانه را گامی در تحقق عدالت فرهنگی دانست.

در ادامه مراسم رسول اکبری، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: جزیره قشم امروز با افتتاح این کتابخانه دارای ۹ کتابخانه است و با توجه به جمعیت زیادی که در این منطقه زندگی می کنند و گردشگرانی که در فصول مختلف سال به قشم می آیند کمبود فضاهای فرهنگی و کتابخانه ای در آن به شدت احساس می شود. این کتابخانه دارای ۲ سالن مطالعه، یک سالن تحقیقات و غیر آن است و در برنامه های آتی به فناوری های نوین مجهز می شود. در صورت افزایش قابل توجه اعضای کتابخانه و متناسب با آن، طرح های توسعه ای برای فعالیت اعضا اجرا می شود.

همچنین پیش از افتتاح این کتابخانه، علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد به همراه محمد اله یاری معاون توسعه کتابخانه و کتابخوانی نهاد از ۵ کتابخانه روستایی  گَوَرزین، گوران، دوربنی، دولاب و درگاهان بازدید کردند و ضمن گفت و گو با کتابداران، اعضای شورای اسلامی و دهیاران روستاها، در جریان مشکلات کتابخانه ها قرار گرفتند و علیرضا مختارپور دستورات لازم برای تجهیز، تکمیل، شاداب سازی محیطی و تأمین منابع اطلاعاتی این کتابخانه صادر کرد.

لازم به ذکر است کتابخانه عمومی «اندیشه خلیج فارس» با حمایت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و سازمان منطقه آزاد قشم در فضایی به مساحت ۸۰۰ متر مربع و با اختصاص اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیون تومان در مرکز شهر قشم به بهره‌برداری رسیده است. این کتابخانه دارای بخش‌های مختلفی چون کودک و نوجوان، سالن مطالعه خواهران و برادران، بخش نشریات، بخش پژوهش، مخزن و... است

حدود ۴۵۰۰ نسخه کتاب شامل ۱۵۰۰ نسخه از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و حدود ۳ هزار نسخه از سوی انجمن فرهنگی ناشران کودک برای تجهیز منابع این کتابخانه در نظر گرفته شده است

تا پیش از افتتاح این کتابخانه، شهر قشم تنها دارای یک کتابخانه عمومی با عنوان «خلیج فارس» بوده که در سال ۱۳۴۶ ساخته شد و کتابخانه عمومی «اندیشه خلیج فارس» دومین کتابخانه عمومی این شهر است.

این ۲ کتابخانه به همراه کتابخانه های عمومی کوچکی که در روستاهای اطراف شهر قشم وجود دارند، تعداد کتابخانه‌های عمومی جزیره قشم را به ۹ باب می‌رساند.

شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: