کد خبر: 33794
تاریخ انتشار: یکشنبه, 27 اسفند 1396 - 12:03

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نشست مشترک انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد

منبع : لیزنا
نشست مشترک انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد صبح پنجشنبه ۲۴ اسفند با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و به ریاست فرماندار یزد در سالن ولایت فرمانداری برگزار شد.
نشست مشترک انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، در این نشست مشترک که با هدف ارائه گزارش عملکرد اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان در سال ۹۶ برگزار شد، مصطفی سالاری، فرماندار یزد با تشکر از تلاش‌های مدیرکل و کارکنان اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و شهرستان یزد، تصریح کرد: مساعدت و تلاش برای رشد کتابخانه‌ها، کمک به رشد فرهنگ است و باعث بالندگی نسل جوان خواهد شد.

وی به مباحثی همچون مشکل قانونی واگذاری زمین برای ساخت کتابخانه توسط خیران و همچنین موضوع تابلوهای راهنمای شهری کتابخانه‌ها، اشاره کرد و افزود: باید در سال آینده به طور بنیادی موانع قانونی این مباحث را رفع کرد تا بتوان به راحتی در مسیر توسعه فضاهای فرهنگی و کتابخانه‌ای گام اساسی برداشت.

رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز در این جلسه از فرماندار، شهرداران، اعضای انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد و همه دست‌اندرکاران عرصه کتاب و کتابخوانی در این شهرستان، قدردانی کرد و گفت: در سالی که گذشت، تمام تلاش مجموعه اداره کل کتابخانه‌های استان و شهرستان ارتقای کیفی خدمات کتابخانه‌ها بوده است و در این راستا، برنامه‌های متنوع فرهنگی طراحی و اجرا شده است.

وی افزود: در زمینه عمرانی نیز شاهد بازسازی و بهسازی فضای کتابخانه‌هایی نظیر علامه جعفری و رئیس فرهمند بوده‌ایم که به ارتقای سطح خدمات این کتابخانه‌ها کمک شایانی کرده است.

دوست فاطمی‌ها به برگزاری خوب و منظم نشست‌های کتاب‌خوان، همکاری در راه‌اندازی اولین کتابخانه سیار استان، به نتیجه رساندن بحث واگذاری زمین برای احداث کتابخانه شهید بابایی زارچ و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در شهرستان یزد اشاره کرد و افزود: حضور مسئولان ارشد استان در برنامه های اداره کتابخانه ها و همیاری آنها در اجرای پروژه های عمرانی نهاد کتابخانه‌ها باعث دلگرمی و امید ما و شهروندان است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با همکاری و حمایت همه اعضای انجمن کتابخانه‌های شهرستان، شاهد رشد و بالندگی بیش از پیش کتابخانه‌های عمومی باشیم.

محسن رفیعی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد نیز در ابتدای این جلسه گزارشی از فعالیت‌های این اداره در طول سال ۹۶ ارائه کرد و گفت: در طول این سال، برنامه‌های متعدد فرهنگی و هنری در کتابخانه‌های شهرستان اجرا شده است و  نیز شاهد فعالیت‌های زیربنایی عمرانی قابل توجهی در کتابخانه‌های شهرستان بودیم.

در ادامه این جلسه، جمعی از اعضای انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد، به بیان دیدگاه‌ها و ارائه پیشنهادهای خود پرداختند.

گفتنی است، در پایان جلسه مشترک انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد، با اهدای  هدیه و لوح سپاس از زحمات یک‌ساله اعضای حقیقی و حقوقی انجمن‌های کتابخانه های عمومی یزد، شاهدیه، زارچ و حمیدیا تشکر شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: