کد خبر: 33800
تاریخ انتشار: یکشنبه, 27 اسفند 1396 - 12:21

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

بازدید نماینده مردم کرمان و راور در مجلس از کتابخانه مرکزی کرمان

منبع : لیزنا
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در بازدید از کتابخانه مرکزی کرمان با اشاره به شمار فراوان علاقه‌مندان حوزه کتاب و کتابخوانی در این استان، بر لزوم توسعه فضای کتابخانه‌ای در استان کرمان تأکید کرد.
بازدید نماینده مردم کرمان و راور در مجلس از کتابخانه مرکزی کرمان

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی کرمان، محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی همزمان با سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و برگزاری طرح کتابخانه‌گردی از کتابخانه مرکزی کرمان بازدید کرد.

وی در این این بازدید با اشاره به جایگاه مطلوب استان کرمان در حوزه کتاب و کتابخوانی بیان کرد: عملکرد اداره کل کتابخانه‌های عمومی کرمان در حوزه کتاب و کتابخوانی به همراه ظرفیت‌های مناسبی همچون نیروی انسانی و مشتاقان حوزه کتاب، باعث قرار گرفتن استان در بالاترین شاخص‌های این حوزه در کشور شده است.

پورابراهیمی با اشاره به قدمت ساختمان کتابخانه مرکزی کرمان گفت: در بازدیدی که از بخش‌های مختلف کتابخانه مرکزی کرمان به عمل آمد، بخشی از این ظرفیت‌ها به دلیل قدمت بالا شرایط خاصی دارند و از استانداردهای لازم برخوردار نیستند که باید مطابق با ضوابط و آیین‌نامه‌های کتابخوانی در مورد آنها اقدام شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در یخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: مجموعه‌هایی مانند کتابخانه مرکزی کرمان با توجه به قدمت تاریخی آنها، با محدودیت‌هایی مواجه هستند که باعث شده امکان تغییر و مقاوم‌سازی در آنها میسر نباشد.

پورابراهیمی نیاز استان و شهر کرمان را با توجه به جمعیت دانشجویی و دانش‌آموزی در بخش کتاب و کتابخانه‌ای در سطح بالا دانست و گفت: علاقه‌مندان حوزه کتاب و کتابخوانی در استان کرمان زیاد هستند و این امر می‌طلبد که نسبت به توسعه فضای کتابخانه‌ای اقدام شود.

وی با اشاره به تغییر فضای مطالعه از کتاب به منابع مجازی بیان کرد: با اینکه کتاب‌ها در سال‌های اخیر با توجه به سهولت دسترسی و کم حجم بودن به سمت دیجیتال رفته‌اند، اما فضای کتابخانه هنوز هم به عنوان ساختاری سنتی مورد توجه بسیاری از علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی است.

پورابراهیمی ادامه داد: با توجه به این رویکرد، نیازهای پیش رو و اشتیاقی که در حوزه کتاب و کتابخوانی وجود دارد، باید بستری را فراهم کنیم که خروجی آن در چارچوب فضای سنتی و یا فضاهای مجازی، ارتقای توان علمی جامعه و افزایش سطح سواد و مطالعه جامعه باشد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: بخشی از این هدف از طریق اقدامات در حوزه زیرساختی و بخشی از طریق گسترش فرهنگ مطالعه محقق می‌شود و به نظر می‌رسد که امروزه ارزش ارتقای فرهنگ کتابخوانی از ارتقای زیرساخت‌ها اهمیت بیشتری دارد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: