کد خبر: 33805
تاریخ انتشار: یکشنبه, 27 اسفند 1396 - 15:13

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

فراخوان دومین کنگره شعر کتاب دفاع مقدس

منبع : لیزنا
دومین کنگره شعر کتاب دفاع مقدس با هدف عمل به منویات امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری در پاسداشت ادبیات دفاع مقدس برگزار می‌شود.
فراخوان دومین کنگره شعر کتاب دفاع مقدس

 به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، فراخوان دومین کنگره شعر کتاب دفاع مقدس با هدف تحقق منویات امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری در پاسداشت ادبیات دفاع مقدس و نقش زنان در این حماسه بزرگ، کمک به رشد و اعتلای فرهنگ کتابخوانی عمومی به‌ویژه در میان هنرمندان و شاعران و همچنین تشویق شاعران جوان به بهره‌گیری از گنجینه دفاع مقدس در خلق آثار ادبی منتشر شد.

دومین کنگره شعر کتاب دفاع مقدس با محوریت کتاب‌های «دختر شینا»، «گلستان یازدهم» و «راز درخت کاج» به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، در اردیبهشت‌ماه سال ۹۷ و در روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی برگزار می‌شود. این کنگره در ۵ شاخه «کلاسیک» (غزل، قصیده، مثنوی، قطعه، ترکیب‌بند، رباعی، دوبیتی و ...)، «آزاد» (نیمایی، سپید و ...)، «ترانه، سرود، نوحه و قالب‌های آیینی»، «کودک و نوجوان» و «کوتاه‌نوشت و پیامک ادبی» پذیرای آثار هنرمندان خواهد بود.

علاقه‌مندان به شرکت در دومین کنگره شعر کتاب دفاع مقدس می‌توانند تا پایان وقت اداری ۲۰ اردیبهشت‌ماه سال ۹۷ آثار خود را از طریق پست الکترونیکی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید و یا آدرس تلگرامی @razegolestan به دبیرخانه کنگره ارسال کنند. محدودیتی در قالب‌های ارسالی و تعداد اشعار وجود ندارد و درج اطلاعات کامل شاعر (نام، نام خانوادگی، نام پدر، سال تولد، شماره ملی، شماره شناسنامه، آدرس کامل منزل، محل سکونت، تلفن همراه و ثابت) ضروری است.

لازم به ذکر است تنها آثار الهام گرفته از کتاب‌های «دختر شینا»، «گلستان یازدهم» و «راز درخت کاج» به مرحله داوری راه می‌یابد. جوایز در نظر گرفته‌شده برای دومین کنگره شعر کتاب دفاع مقدس ۱۰ جایزه ۱۰ میلیون ریالی خواهد بود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: