کد خبر: 33857
تاریخ انتشار: یکشنبه, 19 فروردين 1397 - 08:53

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

بازدید رایزن فرهنگی ایران از کتابخانه ملی اوگاندا

منبع : لیزنا
علی بختیاری، رایزن فرهنگی ایران در اوگاندا، ضمن بازدید از کتابخانه ملی اوگاندا، با ادونیا کتونگیسا، مدیر این کتابخانه گفت‌وگو کرد.
بازدید رایزن فرهنگی ایران از کتابخانه ملی اوگاندا

به گزارش  لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مدیر کتابخانه ملی اوگاندا در این دیدار از توجه و اهتمام جمهوری اسلامی ایران نسبت به امور فرهنگی اوگاندا قدردانی کرد و در ادامه به معرفی کتابخانه ملی پرداخت.

ادونیا کتونگیسا، سال 2003 ـ که کتابخانه ملی توسط مجلس بازسازی شد ـ را سال آغاز به کار رسمی این کتابخانه دانست و افزود: این کتابخانه در حال حاضر حدود 15 هزار جلد کتاب را در خود جای داده و روزانه متوسط 100 مراجعه کننده دارد. از سوی دیگر در آرشیو کتابخانه، نسخه‌ای از مطبوعات اوگاندا از سال 1940 تاکنون جمع‌آوری شده و در آن نگهداری می‌شود.

مدیر کتابخانه ملی اوگاند سپس تبدیل منابع و اسناد موجود به نسخه‌های دیجیتال كه در حال انجام است را یکی از موارد مورد اهتمام این کتابخانه دانست.

علی بختیاری، رایزن فرهنگی کشورمان در اوگاندا هم در سخنان خود در این دیدار با معرفی کوتاهی از پیشینه تاریخی و تمدنی ایران، گزارشی از وضعیت کتاب و کتابخانه‌ها در جمهوری اسلامی ایران ارایه داد.

وی در ادامه با توجه به اهمیت کتاب و توسعه فرهنگ مطالعه، کتاب را سرمایه و میراثی گرانبها و بی‌نظیر نامید و تأكید كرد: اهتمام به كتاب و توسعه فرهنگ کتابخوانی، موتور محرک توسعه در تمامی حوزه‌های زندگی فردی و اجتماعی است.

برگزاری مراسم جایزه نویسنده برتر سال اوگاندا، یکی از دیگر از موضوعات مورد بحث در این جلسه بود که رایزن فرهنگی کشورمان نسبت به حمایت از این مراسم، قول همكاری داد.

طرفین پس از پایان گفت‌وگوها از بخش‌های مختلف کتابخانه، شامل سالن مطالعه، آرشیو کتب و مطبوعات و بخش فنی دیجیتال‌سازی کتب و اسناد، دیدن كردند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: