کد خبر: 33897
تاریخ انتشار: سه شنبه, 21 فروردين 1397 - 10:54

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نمایشگاهی با موضوع عید مبعث در کتابخانۀ مرکزی آستان قدس رضوی

منبع : لیزنا
مجموعه‌ای ارزشمند از کتاب‌هایی با موضوع پیامبر اکرم(ص) و تصاویری از آثار هنری و گرافیکی از جمله خوشنویسی، نقاشی خط و تذهیب با موضوع مبعث، در قالب نمایشگاهی منحصر به فرد، در کتابخانۀ مرکزی آستان قدس رضوی در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.
نمایشگاهی با موضوع عید مبعث در کتابخانۀ مرکزی آستان قدس رضوی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی و امور بین الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکزاسناد آستان قدس رضوی، رئیس روابط عمومی این سازمان، از برپایی نمایشگاهی به مناسبت مبعث پیامبر رحمت(ص) در کتابخانۀ مرکزی آستان قدس رضوی خبر داد. محمدجواد قوی با بیان اینکه این نمایشگاه با محوریت رسول اکرم(ص) برپا شده است، تشریح کرد: «افزون بر یکصد جلد کتاب و تصاویری ارزشمند ازآثار هنری و گرافیکی از جمله نقاشی خط و تذهیب با موضوع پیامبر مهربانی‌ها، در قالب نمایشگاهی در این کتابخانه به نمایش درآمده است

وی به کتبی که در این مجموعه به نمایش درآمده، اشاره کرد و گفت: کتاب‌ها در پنج محور بعثت و مبعث، وحی و ارتباط کلامی با خدا، نبوت و پیامبری، زندگانی و شخصیت حضرت محمد(ص)، و سیرۀ اجتماعی حضرت موضوع‌بندی شده است.

قوی اضافه کرد: همچنین تصاویری از آثار هنری ارزشمند خوشنویسی، تذهیب، نگارگری، نقاشی خط و پوستر با موضوعات مختلف مرتبط با پیامبر اکرم(ص) به نمایش درآمده است.

وی خاطرنشان ساخت: کتب به نمایش‌درآمده در این نمایشگاه، بخش کوچکی از منابع بی‌شماری است که با موضوع پیامبر اکرم(ص) تاکنون به چاپ رسیده است و در حال حاضر در این کتابخانه در معرض استفادة محققین و همة علاقمندان قرار دارد.

رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل این سازمان در پایان افزود: علاقمندان می‌توانند برای بهره‌مندی از منابع چاپی این نمایشگاه و دیگر منابع موجود در موضوعات مختلف به کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی مراجعه نمایند.

گفتنی است که این نمایشگاه در ایام مبعث رسول اکرم(ص) به مدت یک هفته، همه‌روزه در طبقۀ همکف کتابخانة مرکزی آستان قدس واقع در حرم مطهر رضوی، در معرض دید علاقه‌مندان قرار دارد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: