کد خبر: 33921
تاریخ انتشار: سه شنبه, 21 فروردين 1397 - 16:23

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

     جشن یک سالگی سلسله نشست‌های ادبی شمس در کتابخانة مرکزی آستان قدس رضوی

منبع : لیزنا
نخستین نشست شمس در سال جدید، به مناسبت جشن یک سالگی این سلسله نشست‌ها، با حضور مسئولین کتابخانه مرکزی آستان قدس و جمعی از نویسندگان و ادب‌دوستان مشهدی درقسمت ورودی تالار قدس کتابخانة مرکزی آستان قدس رضوی برگزار گردید
     جشن یک سالگی سلسله نشست‌های ادبی شمس در کتابخانة مرکزی آستان قدس رضوی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط ‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، نخستین نشست از سلسله نشست‌های ادبی شمس در سال جدید، به مناسبت جشن یک سالگی این سلسله نشست‌ها، در یک عصر دلپذیر بهاری، در جمعی صمیمانه درقسمت ورودی تالار قدس کتابخانة مرکزی آستان قدس رضوی برگزار گردید.

در این نشست، که اجرای آن را سید علیرضا مهرداد کارشناس حوزه ادبیات بر عهده داشت، محمدهادی زاهدی؛رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی ، مسئولان انتشارات بوی شهر بهشت و به‌نشر و دیگر مسئولین این مجموعه و تعدادی از نویسندگان و ادب‌دوستان حضور داشتند.

ابتدا رئیس کتابخانه آستان قدس در پاسخ به پرسش مجری برنامه دربارة چرایی سکان‌داری کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی در برگزاری سلسله نشست‌های شمس، با بیان اینکه دورهمی صمیمانه و گردهم‌آیی کسانی که دغدغه ادبیات دارند، از امور واجب است که بایستی در حوزه ادبیات پیوسته برقرار باشد، تصریح کرد: اگر در زنده‌ نگه‌داشتن زبان فارسی که زبان نیاکان ما و زبان اقوام و ملت‌های مختلف کشور ماست نکوشیم، زبان فارسی دچار بیماری‌های جدی خواهد شد و برگزاری چنین برنامه‌هایی می‌تواند کمک شایانی به بقای زبان فارسی کند.

زاهدی، فایده دورهمی‌ها را نثار مهربانی افراد به یکدیگر دانست و ادامه داد: گاه مهربانی در میان ما کم‌رنگ می‌شود و دورهمی‌های گرم و صمیمانه‌ای همچون این نشست، می‌تواند تا حدودی این خلاء را جبران نموده و افراد را نسبت به هم مهربان‌تر کند.

سید علیرضا مهرداد، به رمان رضوی و جشنواره بین‌المللی انتخاب کتاب سال رضوی اشاره کرد و از اهتمام کتابخانه آستان قدس رضوی به چاپ آثار ادبی رضوی پرسید که زاهدی با بیان اینکه حوزه رمان، حوزه گسترده‌تر و دلپذیرتری برای ارائه مفاهیم رضوی است، پاسخ داد: ما تاکنون در دوره‌های مختلف این جشنواره اقدام به چاپ برخی آثار فاخر نموده‌ایم.

سپس زاهدی به عنوان میزبان این نشست، به خوانش برشی از اثر خود با نام «یک قمقمه دریا» پرداخت و در ادامه، دیگر نویسندگان حاضر در جمع از جمله علی براتی گجوان، آسیه یزد فاضلی، رحیمه رضاپور، و محسن رحیم‌دل، به خوانش بخش‌هایی از آثار خود پرداختند.

در پایان، از کسانی که در طول سلسله نشست‌های شمس، کتابخانه آستان قدس را در برگزاری این برنامه یاری کردند، با اهدای هدایایی فرهنگی تقدیر شد.

استقبال حاضرین از نمایشگاه کتبی که تاکنون در سلسه نشست‌های شمس، مورد خوانش و نقد قرار گرفته است، بخشی دیگر از این برنامه بود.

گفتنی است تاکنون بیش از بیست جلسه از سلسله نشست‌های ادبی شمس با موضوعات مختلف ادبی، با محوریت خوانش و نقد کتاب، با حضور نویسنده اثر و جمعی از کارشناسان، به میزبانی کتابخانه آستان قدس رضوی برگزار گردیده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: