کد خبر: 33927
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 22 فروردين 1397 - 09:10

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

دیدار مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم با رئیس خانه ملت

منبع : لیزنا
حجت الاسلام والمسلمین جباری مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم، در نیمه دوم فروردین ماه با حضور در دفتر علی لاریجانی رئیس خانه ملت و نماینده مردم قم در قوه مقننه به بیان مباحث کاری در سال جدید پرداخت.
دیدار مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم با رئیس خانه ملت

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم؛ حجت الاسلام والمسلمین جباری مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم به همراه جمعی از کتابداران و کارکنان اداره کل ضمن شادباش سال جدید و اعیاد رجبیه با لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی؛ دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار جباری، گزارشی از برنامه های متنوع فرهنگی این اداره کل ویژه اقشار و گروه های سنی مختلف در سال گذشته را ارائه کرد. وی سپس به بیان طرح ها و راهکارهای پیشنهادی اداره کل کتابخانه ها در سال جدید پرداخت و گفت: کتابخانه های عمومی به عنوان مکانی علمی، اجتماعی و مطمئن، ظرفیت مناسبی را برای پژوهشگران، دانشجویان، بانوان، کودکان و نوجوانان و دیگر اقشار مردم فراهم کرده است تا همگان بتوانند از پتانسیل آن و دیگر خدمات بهره مند شوند

مدیرکل کتابخانه های عمومی ضمن تشکر از توجه رئیس خانه ملت به موضوع کتابخوانی، اظهار داشت: برای ترویج فرهنگ کتابخوانی که از مطالبات مقام معظم رهبری است؛ حمایت مسئولین و سایر دستگاه و نهادهای های اجرایی و ... استان در راستای گسترش این امر، لازم و ضروری است که خوشبختانه در این چند سال گذشته تعامل و مشارکت خوبی با ادارات مختلف داشته ایم؛ علاوه بر اینکه شاهد رشد مطالعه در قم بوده ایم و این مرهون تلاش ها و فعالیت های خلاقانه کتابداران و کارکنان و کارشناسان اداره کل کتابخانه های عمومی با دعوت از نویسندگان مطرح استانی ـ کشوری و معرفی و نقد آثار آنان و همچنین برگزاری برنامه های جذاب و شاد و ... بوده است و با وجود این ویژه برنامه ها سعی در جذب همه اقشار و گروه های سنی مختلف داشته ایم که تا کنون نیز این اداره کل موفق بوده است.

جباری سپس به واحد بریل اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم، به عنوان قطب تولیدکننده کتابهای بریل و گویا در کشور اشاره کرد و افزود: بخش بریل این اداره کل، توانسته با تولید کتاب های متنوع در همه گروه های سنی، مطالعه و تهیه کتاب را به صورت رایگان برای روشندلان عزیز فراهم کند. وی ضمن دعوت از رئیس خانه ملت برای حضور در افتتاح دو باب کتابخانه در سال نو، گفت: در این چند سال اخیر شاهد تغییر  و تحولات فیزیکی و عمرانی و... بهبود وضعیت کتابخانه های عمومی و رسیدگی به امور رفاهی کتابداران و رفع مشکلات آنان بوده ایم.

در ادامه نیز لاریجانی ضمن خوش آمدگویی و تشکر از تلاش های کتابداران و کارکنان اداره کل بیان کرد: فعالیت های فرهنگی کتابداران و دغدغه مدیران ارشد فرهنگی این نهاد،  باعث جذب افراد به کتابخانه ها و همینطور تشویق مردم به مطالعه شده است. وی از افزایش آمار کتابخوانی در استان قم به عنوان ام القری اسلام که از وجود ارزشمند علما و حوزه های علمیه و همینطور دیگر ویژگی ها و امتیازهای بین المللی نیز برخوردار است؛ ابراز خرسندی کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مهم ترین موضوع فرهنگی در این عصر، عدم توجه به کتاب و کتابخوانی است که از زیرساخت های مهم پیشرفت هر کشور است و تا این مشکل رفع نشود؛ همچنان در حوزه های فرهنگی و هنری معضل داریم. وی گفت: کتابخانه های عمومی مسئولیت سنگینی را در راستای ترویج این امر مهم به عهده دارند و ایجاد انگیزه و ترغیب به کتابخوانی در مردم توسط کتابداران و مدیران ارشد، یکی از عوامل سلامت اجتماعی و فرهنگی کشور و پیشرفت های علمی، اجتماعی و ... می باشد.

لاریجانی ساخت کتابخانه های عمومی را باعث کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری های اخلاقی در جامعه دانست و تصریح کرد: با گسترش فرهنگ مطالعه و اهمیت و تبلیغ آن در بین مردم از معضلاتی همچون اعتیاد و طلاق پیشگیری می شود چرا که بروز برخی از مشکلات بخاطر ناآگاهی و عدم دانش لازم است و از این رو همه باید در این مسیر فرهنگی هماهنگی و هم افزایی و تعامل بیشتر داشته باشیم.

 یادآور می شود هر ساله مدیرکل کتابخانه های عمومی استان به همراه شماری از کارکنان و کتابداران، در نیمه دوم کاری فروردین ماه با حضور در دفتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم قم در قوه مقننه حضور یافته و به بیان مباحث کاری در سال جدید می‌پردازد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: