چهل و هشتمین نشست کتاب خوان در قم با حضور نویسنده کتاب های کودک و نوجوان

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم؛ ابوالفضل هادی منش از نویسندگان توانمند کودک و نوجوان در چهل و هشتمین نشست کتاب خوان کتابخانه عمومی امام علی (ع)؛ در بین کودکان و نوجوانان حضور پیدا کرد.

طیبه قربانی رضوان مسئول کتابخانه امام علی (ع) اظهار داشت این کتابخانه توانسته تاکنون ۴۸ نشست کتابخانه ای و مدرسه ای را با حضور کودکان و نوجوانان و برخی از نویسندگان برگزار کند.

وی گفت: مجموع کتاب های خوانده شده شامل۲۵۰ عنوان کتاب در رده های سنی مختلف معرفی است.

قربانی رضوان بیان کرد: در چهل و هشتمین نشست نیز ۵ کتاب ازآثار ابوالفضل هادی منش با حضور نویسنده توسط اعضا به شرح زیر به اشتراک گذاشته شد:

در این نشست طاهره اله یاری با معرفی کتاب «دیدار با امام» ابوالفضل هادی منش؛ ریحانه سرداری با معرفی کتاب «طوطی و حاکم» نوشته ابوالفضل هادی منش؛ رقیه برجی با معرفی کتاب «اسماء همسر جعفر طیار (ع)» نوشته ابوالفضل هادی منش؛ زهرا بهرام بیگی با معرفی کتاب «گردنبند طلا» نوشته ابوالفضل هادی منش؛ فاطمه شیری یکتا با معرفی کتاب «رباب (س) مادر حضرت علی اصغر (ع)» نوشته ابوالفضل هادی منش؛ آثار این نویسنده را با حضور وی معرفی و بخش هایی از کتاب را نیز خوانش کردند.

سپس اعضای فعال کتابخانه کتاب «دو پزشک» نوشته ابوالفضل هادی منش را به صورت  نمایشنامه اجرا کردند.

در ادامه نویسنده کتاب، ضمن ابراز خرسندی از حضور در بین کودکان کتاب خوان، به معرفی چکیده ای از زندگی خود پرداخت و افزود: نویسندگی را از دوران مدرسه آغاز کردم و به تهیه روزنامه دیواری ومتنهای آن و همچنین انشا نویسی علاقه وافر داشتم. وی سپس به مجله و کتاب های مورد علاقه اش همچون «کیهان بچه ها» و «آثار جلال آل احمد» اشاره کرد و گفت: در حوزه کودک و نوجوان ۳۴۰ قصه را به رشته تحریر درآوردم که از آن مجموعه، تنها۲۷۰ عنوان به کتاب تبدیل شده و در حوزه بزرگسال نیز ۷۲ عنوان کتاب چاپ و منتشر شده است.

هادی منش بیان کرد: نویسندگی برای کودکان را بیشتر دوست دارم و از این رو کتابی ویژه کودکان با محوریت سبک زندگی قرآنی با عنوان «شهر خدا» در دست نگارش دارم.

وی گفت: بهترین شیوه برای علاقمندان به نویسندگی، خواندن کتاب و تمرین و اهتمام در امر نوشتن است؛ علاوه بر اینکه مطالعه پیوسته، شما را به یک کتابخوان حرفه ای تبدیل می کند و قدرت تندخوانی و تمرکزشما را نیز افزایش می دهد.

در ادامه این نویسنده در مورد آخرین اثر خود با عنوان «شیرین تر از شکر» با بچه ها گفتگو کرد و بخش هایی از کتاب را برای بچه ها خواند که مورد استقبال اعضا قرار گرفت. این کتاب سپس با امضای نویسنده به شرکت کنندگان این نشست اهدا شد. وی همچنین با بیان چکیده ای از نویسندگی، در باره عناصر داستان نویسی و ... توضیحاتی ارائه داد و افزود: برای نوشتن،   مکانی دنج همراه با یک قلم و کاغذ سفید و ایده اولیه لازم است.

یادآور می شود نشست پرسش و پاسخ، شعرخوانی، جمع خوانی، قصه گویی، مشاعره، اجرای نمایش، مسابقه پانتومیم و خوانش داستان های اعضا و نویسنده ازدیگر برنامه های جذاب و پایانی این کتابخانه با حضور نویسنده بود.