کد خبر: 34009
تاریخ انتشار: سه شنبه, 28 فروردين 1397 - 10:16

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نشست «قدم با قلم» در کتابخانه فرهنگسرای شفق برگزار شد

منبع : لیزنا
 نشست «قدم با قلم» به منظور آشنایی شهروندان با نویسندگان، معرفی آثار و بحث و تبادل نظر پیرامون نویسندگی با معرفی و نقد مجموعه داستان یاکاموز  روز 26 فروردین در کتابخانه فرهنگسرای شفق برگزار شد.
نشست «قدم با قلم» در کتابخانه فرهنگسرای شفق برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی فرهنگسرای شفق؛ این برنامه با حضور پری رضوی‌یام(نویسنده اثر)، نیلوفر شیخلر(طراح جلد کتاب) و جمعی از دوستداران حوزه کتاب برگزار شد. رضوی یام در این نشست گفت: یاکاموز مجموعه‌اي از داستان‌هاي کوتاه است که با زباني ساده و روان نوشته شده است. «شاه سوسک»، «تا نود»، «در باران»، «شهيد شاهد»، «داستان جديد»، «ياکاموز»، «پشت پرده»، «تفاهم»، «نامه»، «صداهاي شب»، «به دنبال بهانه»، «آرزوي يک‌مرده»، «بوي کباب»، «پشت سر خدا حرف نزن» عنوان‌ برخي از داستان‌هاي اين کتاب است و در هر کدام از داستان‌هاي اين کتاب سعي شده تا نکته‌اي اجتماعي مورد بازبيني و بحث قرار گيرد.

نویسنده کتاب یاکاموز گفت: داستان های یاکاموز با درونمایه واقع‌گرای اجتماعی و روان‌شناختی است و در برخی از داستان‌ها بن‌مایه‌ای از طنز به چشم می‌خورد و داستان یاکاموز با تم عاشقانه به  مسائل موجود در جامعه امروزی می پردازد.

رضوی در ادامه به خوانش بخش هایی از داستان های این مجموعه داستان پرداخت و سوالات مخاطبان پاسخ داد وی درخصوص دلایل نامگذاری این کتاب به نام یاکاموز اظهار داشت: این کلمه در ترکی به معنای انعکاس نور ماه در روی آب دریاست، که شب ها در روی آب مانند چشمک زنی می درخشد همچنین در زبان ترکی به معشوق نیز اطلاق می شود و طرف هیات زبان شناسی آلمان به عنوان زیباترین کلمه جهان در سال ۲۰۰۷ ( ۱۳۸۷) برگزیده شد و با توجه به داستان این نام برگزیده شد.

دست های مادرانه، گرگ های خطی، زانو درد و آنچه که باید بدانیم، ماه یام، زرد خجالتی و ... از جمله نوشته های رضوی یام است.

همچنین نیلوفر شیخلر با اشاره به همکاری های متعدد با رضوی یام اعلام کرد که طرح جلد کتاب با تصویر سازی از کلمه یاکاموز تصویرسازی شده است.

مجموعه داستان یاکاموز شامل 176 صفحه در قطع رقعی توسط انتشارات نظری در سال 1396 به چاپ رسید.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: