کد خبر: 34031
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 30 فروردين 1397 - 14:07

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

 برنامه های کتابخانه عمومی کودکان یار مهربان شیراز در استان فارس

منبع : لیزنا
مسئول کتابخانه عمومی کودکان یار مهربان در آستانه یکساله شدن این کتابخانه، از فعالیت های صورت گرفته در کتابخانه عمومی کودکان یار مهربان شیراز گفت.
 برنامه های کتابخانه عمومی کودکان یار مهربان شیراز در استان فارس

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی فارس،  محبوبه خراسانی نسب مسئول کتابخانه عمومی کودکان یار مهربان با تصریح اینکه کار کردن با کودکان زیبایی های خاص خود را دارد، گفت: با توجه به اینکه این کتابخانه از ابتدا، ویژه کودکان و نوجوانان افتتاح شد، سعی بر آن بود تا فعالیت های ترویجی و آموزش های کاربردی وسیعی در حوزه کودک و نوجوان در این کتابخانه آغاز شود. بدین ترتیب کار ثبت وآماده سازی کتاب ها و ساماندهی بخش های مختلف این کتابخانه در کمترین زمان ممکن به پایان رسید و از همان ابتدا برگزاری کارگاه ها و برنامه های ترویجی برای کودکان و مادران مدنظر بود.

این کتابدار با اشاره به برنامه های اجرا شده، اضافه کرد: برگزاری مداوم نشست های قصه گویی، جمع خوانی و نشست های کتابخوان ویژه نوجوانان و مادران، کلاس آموزش خوشنویسی و نقاشی، کارگاه آموزشی داستان سازی با عروسک و ... ازجمله برنامه های برگزار شده در این کتابخانه بوده است.

خراسانی نسب با بیان اینکه برگزاری ۱۱ کارگاه آموزشی ویژه سهم بزرگی از خدمات این کتابخانه را به خود اختصاص داد، گفت: کارگاه آموزشی فن بیان و گویندگی، داستان نویسی و پرورش استعداد ادبی، سواد دیداری و شنیداری در تفکر خلاق، فضای مجازی؛ فواید و مضرات، روش تحقیق و گزارش نویسی، مشاوره و استعداد یابی ادبی، رهبری برجسته در ترویج کتابخوانی ویژه والدین و مربیان، مدیریت زمان در مطالعه، آموزش قرآن، آموزش نقاشی و آموزش زیبا نویسی از جمله این کارگاه ها بوده است. همچنین سه طرح ویژه «خدا را امروز در چه دیدی، خودت را امروز چگونه دیدی؟» به منظور تقویت خداشناسی و خودشناسی در کودکان و نوجوانان، «اهداف کودکانه من» به منظور آموزش هدفدار بودن زندگی و تلاش در راه رسیدن به اهداف و «ده قصه در ده روز» ویژه هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور و شرکت بیش از ۵۰۰ کودک نیز در این کتابخانه اجرا شده است.

مسئول کتابخانه عمومی کودکان یار مهربان شیراز با تصریح اینکه کتابخانه عمومی کودکان یار مهربان در حال حاضر ۴۷۰ عضو دارد، خاطرنشان کرد: کتابخانه های عمومی ویژه کودک در تلاشند، کتاب ها را به دنیای کودکان وارد کند. برهمین اساس، برنامه های فرهنگی متناسب با مناسبت ها و نمایشگاه کتاب و بازدید از کتابخانه و مسابقات فرهنگی نیز همواره در این کتابخانه انجام شده است.

گفتنی است کتابخانه عمومی کودکان یار مهربان همزمان با نه کتابخانه دیگر در فروردین ماه ۱۳۹۶ با حضور علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در شهر شیراز به بهره برداری رسید که از میان، سه کتابخانه عمومی به صورت ویژه به کودکان و نوجوانان اختصاص داشت.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: