کد خبر: 34032
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 30 فروردين 1397 - 14:09

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نشست «کتاب‌خوان» اختصاصی اقشار ویژه هنرمندان استان ایلام برگزار شد

منبع : لیزنا
نشست «کتاب‌خوان» اختصاصی اقشار ویژه هنرمندان استان ایلام در محل سالن جلسات مجتمع فرهنگی هنری ارشاداسلامی شهر ایلام برگزار گردید.
نشست «کتاب‌خوان» اختصاصی اقشار ویژه هنرمندان استان ایلام برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام؛ سومین نشست «کتاب‌خوان» با حضور هنرمندان استان ایلام به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی در سالن جلسات مجتمع فرهنگی هنری ارشاداسلامی شهر ایلام برگزار شد.

این نشست با معرفی ۵کتاب، که در ادامه به مرور اجمالی آنها می پردازیم، به کار خود خاتمه داد.

«مغازله در خون» نوشته عباس صیدی/ ارائه توسط: عباس صیدی

کتاب «مغازله در خون» جستاری در نقد و بررسی سروده‌های پیشروان شعر پایداری ایران و شعر دفاع مقدس ایلام است که توسط انتشارات برگ آذین در سال ۱۳۸۹ منتشر شده است.

«رازکانال کمیل» گردآوری توسط گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی/ ارائه توسط: علی اسماعیلی

«راز کانال کمیل» یکی از آثار گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی است. این کتاب به شرح ۵ روز مقاومت دلاورمردان گردان کمیل در بازه زمانی ۱۷تا ۲۲بهمن ماه سال ۶۱ از لحظه آغاز عملیات تا زمان محاصره آن‌ها در کانال کمیل و به شهادت رسیدنشان پرداخته است.

«۵۰۲ نماد ایثار و شهادت» نوشته پروین محمدی/ ارائه توسط: زینب محمدی

کتاب حاضر درباره گردان ۵۰۲ امام حسین (ع) از لشکر ۱۱ امیرالمومنین (ع) است. گردان ۵۰۲ در سپاه ناحیه ایلام تشکیل شده بود و در عملیات‌های کربلا ۱۰، والفجر ۱۰ و عملیات‌های شمال غرب کشور شرکت داشته است. در کتاب حاضر ابتدا سه روایت از زبان فرماندهان در خصوص فلسفه وجودی تشکیل این گردان ذکر شده است. سپس عملیات‌های آفندی گردان ۵۰۲ از جمله عملیات نصر ۴، عملیات تک انهدامی قلاویزان و ... توضیح داده شده است. در ادامه زندگی‌نامه بیش از شصت شهید این گردان به همراه فرازهایی از وصیت‌نامه شهدا ارائه شده است. در پایان نیز خاطرات، عکس و دست‌نوشته‌هایی از شهدا آورده شده است.

«جنگ خاکریزها» نوشته قاسم نظری/ ارائه توسط: قاسم نظری

کتاب «جنگ خاکریزها»، روایتگر خاطرات حجت‌الله رحیم‌زاده، رزمنده و جهادگر ایلامی در سال‌های دفاع مقدس است که توسط قاسم نظری تدوین شده و در سال ۱۳۹۴ انتشار یافته است.

کتاب جنگ خاکریزها ابعادی از زندگی حجت اله رحیم زاده و خاطرات و تجربیات وی از سالهای دفاع مقدس را با زبانی ساده، روان و صمیمانه پیش روی خوانندگان گشوده است.

«روایت های من» نوشته حسن شکربیگی/ ارائه توسط: حسن شکربیگی

حسین شکربیگی در این نشست درباره کتاب «گنجشک خوانی در باغ‌های زیتون» گفت: این کتاب به اتفاقات و حوادث تلخ امروز کشورهای خاورمیانه در قالب شعر سپید می‌پردازد. بخشی از این کتاب از زبان یک شهروند فلسطینی عرب که از خانه و وطنش رانده شده و در اردوگاه‌ پناهندگان فلسطینی زندگی می‌کند بیان شده است.

این نویسنده ادامه داد: در بخش دیگری از کتاب، شعرهایی در ارتباط با اتفاقاتی که با حضور داعش در عراق و سوریه رخ داده، وجود دارد. در این بخش هم از یک خط داستانی که بصورت شعر روایت می‌شود بهره گرفته‌ام.

شکربیگی خاطر نشان کرد: در کتاب «گنجشک خوانی در باغ‌های زیتون» سعی کردم خودم را جای یک مسلمان فلسطینی، سوری و یا عراقی بگذارم و از دریچه نگاه اینها اتفاقات را در شعرهایم بیان کنم. البته تمام تلاشم را کردم تا شعاری عمل نکنم و از شعارزدگی دوری کردم.

این شاعر گفت: مجموعه شعری «گنجشک خوانی در باغ‌های زیتون» خط روایی داستانی دارد و کلیت شعرها بهم پیوسته است.

وی در ادامه درباره تاثیرگذاری یک اثر اظهار داشت: یک کتاب خوب و جذاب باید دارای ساختار فنی خوب از جمله محتوای داستانی جذاب، طراحی جلد مناسب، عنوان مناسب و جذاب، تبلیغات درست باشد. زیرا تمامی این کلیات در روند یک کتاب خوب، تاثیرگذار هستند. به گفته حسن شکر بیگی برای نگارش این کتاب یکسال زمان صرف شده، و عنوان کتاب بر اساس محتوای کتاب انتخاب شده است.

این مراسم با اهداء لوح تقدیر و هدیه به ارائه دهندگان، پایان یافت.   

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: