کد خبر: 34047
تاریخ انتشار: شنبه, 01 ارديبهشت 1397 - 09:56

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نمایشگاه  کتاب، عکس و آثار هنری به مناسبت ماه شعبان در کتابخانۀ آستان قدس رضوی

منبع : لیزنا
به مناسبت آغاز ماه شعبان و فرارسيدن ايام ولادت حضرات معصومين(ع) در اين ماه، مجموعه‌ای ارزشمند از کتاب و تصاویری از پوستر و آثار هنری و گرافیکی در قالب نمایشگاهی منحصر به فرد، در کتابخانۀ مرکزی آستان قدس رضوی به نمايش درآمده است
نمایشگاه  کتاب، عکس و آثار هنری به مناسبت ماه شعبان در کتابخانۀ آستان قدس رضوی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی روابط عمومی و امور بین الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکزاسناد آستان قدس رضوی، رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل این سازمان، از برپایی نمایشگاهی به مناسبت آغاز ماه پربرکت شعبان در کتابخانۀ مرکزی آستان قدس رضوی خبر داد. محمدجواد قوی با بیان اینکه این نمایشگاه با محوریت ولادت فرخنده امام حسين(ع)، حضرت ابوالفضل عباس(ع)، و حضرت امام سجاد(ع) در ماه شعبان برپا شده است، تشریح کرد: افزون بر یک¬صد جلد کتاب و تصاویری از پوستر و آثار هنری و گرافیکی در موضوع يادشده در قالب نمایشگاهی در این کتابخانه به نمایش درآمده است.

وی به کتبی که در این مجموعه در معرض ديد علاقمندان قرار گرفته است، اشاره کرد و گفت: کتاب‌ها در سه بخش با موضوع امام حسين(ع)، حضرت عباس(ع)، و امام سجاد(ع) موضوع‌بندی شده است.

قوي اضافه کرد: تصاوير به نمايش‌درآمده در اين نمايشگاه نيز، شامل تصاويري از مضجع شريف اباعبدالله الحسین(ع) و قبرستان بقيع و پوسترهاي هنري و گرافيکي با موضوع احاديثي از ائمه اطهار(علیهم السلام) و ولادت، در کلام رهبر انقلاب است.

وي خاطرنشان ساخت: کتابهای به نمايش‌درآمده در اين نمايشگاه، بخش کوچکي از منابع بي‌شماري است که با موضوع حضرات معصومين عليهم‌السلام تاکنون به چاپ رسيده است و در حال حاضر در اين کتابخانه در معرض استفادة پژوهشگران و علاقمندان قرار دارد.

رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل این سازمان افزود: به علاوه، کتب خطي نفيسي هم با موضوع یادشده در گنجينه کتابهای خطي موجود است که از مهم‌ترين آنها، قرآن‌هايي منسوب به دستخط امام حسين(ع) و امام سجاد(ع) است.

قوي در پايان افزود: علاقمندان می‌توانند برای بهره‌مندی از منابع چاپی این نمایشگاه و دیگر منابع موجود در موضوعات مختلف به کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی مراجعه نمایند.

گفتني است که اين نمايشگاه از ابتداي ماه شعبان به مدت یک هفته، همه‌روزه در طبقۀ همکف کتابخانة مرکزي آستان قدس واقع در حرم مطهر رضوی، در معرض ديد علاقه‌مندان قرار دارد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: